Oglas
Nekoliko dana pošto je guverner Veneta, Luka Zaja, obelodanio da će 77. Filmski festival u Veneciji biti održan kako je i planirano, između 2. i 12. septembra, i direktor Mostre Alberto Barbera potvrdio je ovu vest.
Barbera je na svom Instagram profilu, uz video sa čamca, napisao: „Iz ferija kojim smo otišli na Lido. Filmska palata je ponovo otvorena, a kancelarije pune ljudi koji će organizovati predstojeću Mostru. Biće to jedno zaista jedinstveno izdanje. Još uvek ne znamo šta ćemo sve uspeti da izvedemo, ali radimo na selekciji filmova i nacrtu plana da svima omogućimo bezbedno učešće… Živela Venecija“.
Brzina kojom se koronavirus proširio na ceo svet načisto je paralizovala filmsku industriju: obustavljena su snimanja, zatvoreni bioskopi, otkazani festivali. Poslednji u nizu koji je morao da ustukne pred pandemijom bio je Kan, večiti rival Venecije. Međutim, uprkos tome što je Italija bila jedna od najteže pogođenih zemalja, sa velikim brojem žrtava od korone, Alberto Barbera je odlučan u stavu da će bolest biti savladana. On je od samog početka zaraze odbijao predloge da ovogodišnje izdanje bude onlajn.
View this post on InstagramA post shared by Alberto Barbera (@alberto.barbera1) on
Đorđo Goseti, selektor uglednog pratećeg programa Autorski dani (Le giornate degli autori), u kojem se filmovi takmiče u originalnosti i inovativnosti, izjavio je za AFP da ima osećaj „kao da počinjemo ispočetka, od 1932. kada je festival osnovan“.
– Svi iz filmskog sveta smatraju da je najstariji festival na svetu najbolje mesto da se slavi kinematografija i pokaže njena vitalnost – rekao je on.
Kako će ovi postkovidski uslovi uticati na organizaciju festivala, još nije poznato. Filmski analitičari ocenjuju da će broj naslova, uobičajenih 200, sigurno biti smanjen, a ne veruju ni da će ove godine biti guranja paparaca sa lovcima na autograme pred zvezdama na crvenom tepihu.
– Sve oči biće uprte u film, što je veoma dobra stvar – rekla je česta gošća festivala, Anđela Prudenci, za AFP.
Ostaje nepoznanica i na koji način će biti ostvarena saradnja sa Kanskim festivalom, koju je nagovestio umetnički direktor sa Kroazete, Tjeri Fremo. Stvari može dodatno zakomplikovati podatak da je Kan obavestio medije da će 3. juna objaviti svoju zvaničnu selekciju, nekih 50-60 naslova koji nisu mogli da budu prikazani u Francuskoj ali će biti deo novouspostavljene platforme „Kan 2020“ u okviru koje će biti predstavljeni na drugim festivalima širom sveta.
Otvoreno je i pitanje gde će biti održavane projekcije, da li, tradicionalno, na Lidu, ili, kako neki preporučuju, u Arsenalu, gde se održavaju bijenala umetnosti i arhitekture.
Đona Nacaro, selektorka pratećeg programa Nedelja kritike, izjavila je za list „Maifesto“ da sama činjenica da će festival zaživeti u prvobitno najavljenim terminima, daje preko potreban tračak svetlosti u ovim mračnim vremenima.
– To što se jedna industrija koja je toliko propatila, poput filmske, izdiže iz pepela, predstavlja znak nade – poručila je ona.