Francuski reditelj Metju Kasovic smatra da se politički filmovi, poput njegove "Mržnje", da bi ostavili utisak moraju praviti u trenutku kada se stvari o kojima govore dešavaju.
„U suprotnom stižeš kasno. Kada smo pravili “Mržnju“ (1995) niko nije znao o tim klincima u predgrađu. To nije bio samo film, bio je novost“, istakao je Kasovic govoreći na radionici u okviru Kairo film festivala.
Kasovic je duhovito primetio da je srećan što posle tog filma nema više potrebe da radi kao reditelj.
„Što manje radim bolje mi je, jer svaki put kad nešto uradim, ljudi ocene: “To nije “Mržnja“. Trebalo bi da stanem“, rekao je Kasovic.
„Mržnja“ prikazuje doživljaje trojice mladića iz siromašnog imigrantskog predgrađa Pariza, i jedna od tema filma je rasizam. Kasovic je primetio da ranije ljudi bili rasisti jer nisu znali određene stvari, dok su danas „rasisti zato što to žele biti“.
„Rasizam je unutar svakog od nas, to je deo ljudske prirode. Zato ga se nikada nećemo otarasiti“, naveo je reditelj.
Kasovic je ocenio i da je „Mržnja“ naišla na prijem kod gledalaca zato što je bila prikazivana na velikom platnu u bioskopima, a ne kao danas na internet platformama.
„Kad su svi bili šokirani (filmom) počeli su međusobno pričati o tome. Ako si kod kuće, šokiraš se sam, koga zabole?“, upozorio je Kasovic.
Iako i platforme prave dobre filmove, Kasovic je naveo da ne bi snimao za neku od njih.
„Voleo bih da mi dođu i kažu da će mi dati deset miliona dolara i još 100 miliona za budžet, jer bih voleo da im kažem: „Od…te“, rekao je reditelj.
Kasovic je dodao da „ne bi voleo da se prostituiše, iako bi možda za deset miliona trebalo“.
Bonus video: Darko Bajić o „Filmu davne budućnosti“
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare