Jesenji deo izložbene sezone u Galeriji RIMA obeležava dvodelna izložba savremene umetnice Andree Ivanović Jakšić, koja je otvorena 14. oktobra u Beogradu i dva dana kasnije u Kragujevcu.
Andrea Ivanović Jakšić je diplomirala slikarstvo na Akademiji likovnih umetnosti u Novom Sadu (Srbija), u klasi profesora Milana Blanuše, 2005. godine. Samostalno i grupno je izlagala u Srbiji, Japanu, Mađarskoj, Švajcarskoj, Austriji.
Njeni radovi se nalaze u privatnim kolekcijama (Srbija, Grča, Italija, Švajcarska, Japan, SAD) i korporativnim kolekcijama.
“Beogradski deo izložbe u celosti je posvećen Andreinom ciklusu objekata-slika ‘Čovek je priroda’. Započet još 2012, ovaj ciklus je u stalnom nastajanju, te mu pripadaju i najnoviji radovi iz 2019. i 2020. godine koje umetnica ovom prilikom premijerno predstavlja u Galeriji RIMA. Monumentalni objekti-slike, u čijoj osnovi se nalazi platno na blind-ramu, nastaju u specifičnom umetničkom postupku pravljenja i modelovanja mase od prirodnih materijala (papir, karton, pamuk), kontrolisanom upotrebom prirodnih procesa (kvašenja, sušenja, sagorevanja) i neslikarskih postupaka (brušenja, paljenja, grebanja, bušenja).
Rezultat su duboki reljefi apstraktnih formi i naglašeno organske pojavnosti. U ovim radovima, kroz složen proces borbe sa prirodnom materijom i kontrole prirodnih procesa, Andrea iskazuje doživljaj sopstvenog neodvojivog pripadanja prirodi, i ujedno umetničkim sredstvima opredmećuje heraklitovsku ideju o jedinstvu čoveka i prirode.”, navodi se u saopštenju galerija RIMA.
Prema rečima kustoskinje izložbe i autorke studije u katalogu Nevene Martinović radovima iz ovog ciklusa “umetnica istovremeno upisuje svoju viziju u tkivo prirode i postaje stvaralac jednog novog entiteta prirode u prostoru umetnosti“.
Kragujevačka postavka daje sažet ali pažljivo selektovan prikaz jedne linije Andreinog stvaralačkog razvoja između 2005. i 2019. godine, navode u u RIMI.
Publika može da pogleda prvi veliki period autorkinog stvaralaštva ova postavka objedinjuje radove iz ciklusa “Žrtva” (2005), “Filozofiranje čekićem” (2005-2006), “Voli svoju sudbinu” (2010), i “Sve vidljivo počiva na nevidiljivom” (2017-2019).
“Andreino celokupno stvaralaštvo duboko je utemeljeno u ličnoj životnoj filozofiji koja se značajnim delom oslanja na Heraklitove ontološke i kosmološke ideje – poput one o promeni kao jedinoj zakonitosti u prirodi, o sukobu i harmoniji suprotnosti, o čoveku i prirodi kao Jednom. Stoga obe postavke u Galeriji RIMA, odnosno izložbu u celini, prožima atmosfera dinamičnog odnosa polarnosti – sirove materije i duboke kontemplacije”, ističu organizatori.