Oglas
Bioskopski gledaoci su masovno gledali "Barbi" i "Openhajmer", a bili su uzdržaniji prema povratku superheroja poput Fleša, Kapetana Marvela i Akvamena.
Holivudske filmske kuće pokreću se konvencionalnom mudrošću – ukorenjenim shvatanjima, zasnovanim na iskustvu, o tome koje će vrste filmova verovatno privući gledaoce širom sveta. Ove godine, publika je preokrenula mnoga takozvana „pravila“, piše u svojoj analizi „Njujork tajms“.
Superheroji su dugo smatrani najpouzdanijim načinom da se napune bioskopske stolice. Ali likovi poput Kapetana Marvela, Fleša, Akvamena i Šazama nisu uspeli da uzbude ljubitelje filma. Tokom vikenda, „Aquaman and the Lost Kingdom“, koji je koštao više od 200 miliona dolara i još desetine miliona za marketing, zaradio je katastrofalnih 28 miliona dolara od prodaje ulaznica u Sjedinjenim Američkim Državama i Kanadi. Gledaoci izvan Severne Amerike doprineli su sa dodatnih 80 miliona dolara.
U međuvremenu, najveći filmski hit godine na blagajnama, „Barbi“, sa 1,44 milijarde dolara prihoda od prodaje ulaznica širom sveta, koji je režirala žena, bazirana je na ženskoj lutki ofarbanoj u roze boju – sastojci koji su većina studija dugo smatrala ograničavajućim za privlačenje publike.
Film „Super Mario Bros.“ prikupio je 1,36 milijardi dolara, i nalazi se na drugom mestu što je je takođe zapanjilo Holivud, jer studiji imaju problematičnu istoriju adaptacija video-igara. „Openhajmer“, tročasovna drama o fizičaru, zauzela je treće mesto sa prihodom od 952 miliona dolara i protivreči prevladavajućem mišljenju da u eri striminga filmovi za odrasle nisu održivi u bioskopima.
„Bez sumnje, dolazi do promena – publika je u drugačijem raspoloženju“, rekao je Dejvid A. Gros, filmski konsultant koji objavljuje bilten o bioskopskim brojkama. „Zemlja i svet nisu na istom mestu. Imali smo sedam godina polarizovane politike, tešku pandemiju, dva ozbiljna rata, klimatske promene i inflaciju. Posetioci bioskopa čini se da su manje zainteresovani da budu preplavljeni spektaklom i spasavanjem svemira, žele da ih neko zabavlja i inspiriše.“
Najveća iznenađenja na bioskopskim blagajnama godine svrstavaju se u kategoriju „narativnih filmova“. „Zvuk slobode“, triler koji je koštao 15 miliona dolara, privukla je desnicu, publiku koju je Holivud uglavnom ignorisao, i generisao je 248 miliona dolara prihoda od prodaje ulaznica, slično kao „The Eras Tour“, koji je ciljao fanove Tejlor Svift i takođe koštao oko 15 miliona dolara.
Tokom protekle decenije, Holivud je održavao interesovanje publike za nastavke tako što je svaki sledeći film činio sve opsežnijim i često besmislenijim od prethodnog. Veće! Brže! Više!
Ova strategija možda zahteva preispitivanje – jednostavno je previše skupa, tvrde analitičari, posebno s obzirom na to da kineski posetioci bioskopa gube interesovanje za američkim blokbasterima. „Paklene ulice“, deseti film u serijalu, procenjuje se da je koštao 340 miliona dolara i zaradio 705 miliona dolara širom sveta, uključujući 140 miliona dolara u Kini. U poređenju sa sedmim nastavkom iz 2015. godine koji je koštao 190 miliona dolara i prikupio 1,5 milijardi dolara, uključujući 391 milion dolara u Kini.
U Holivudu je do sada vladalo mišljenje da su filmske zvezde suštinski deo prošlosti. Ime poznate ličnosti iznad naslova više ne nosi toliko težine kod kupaca ulaznica. Ono što privlači publiku je osnovna „intelektualna svojina“. Ljudi plaćaju da vide Barbi, ne Margo Robi.
Međutim, kompanija “Mattel” i različiti studiji pokušavali su najmanje 20 godina da pretvore igračku u filmsku zvezdu. Bilo je potrebno da Margo Robi preuzme ulogu (i Rajan Gosling kao Ken) da bi se to konačno ostvarilo.
Zvezde nemaju uticaja? Pokušajte to reći producentima filmova „Gran Turismo“, „Haunted Mansion“, „Dumb Money“ i „Strays“, koji su svi razočarali na blagajnama kada je njihovim glumačkim ansamblima bilo zabranjeno da promovišu svoj rad zbog štrajka SAG-AFTRA.
Bonus video: Dragan Bjelogrlić o „Srpskom Openhajmeru“