Scena iz filma Oluja Foto:Sever Zolak/Nikola Žakula

Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja odgledalo je film „Oluja“ na molbu producentske kuće „Omega production“ i procenio da su njegove karakteristike od značaja za obrazovanje i vaspitanje učenika osnovnih i srednjih škola u Srbiji, saznaje "Danas".

Naime, u dokumentu Zavoda, koji je prosleđen Ministarstvu prosvete a u koji je „Danas“ imao uvid, stoji da se producentska kuća „Omega production“ iz Beograda obratila Ministarstvu prosvete sa molbom za mišljenje i odobrenje za organizovanje projekcija igranog filma „Oluja“, reditelja Miloša Radunovića, učenicima viših razreda osnovne škole, kao i učenicima srednjih škola u našoj zemlji.

– Stručni tim Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja odgledao je s pažnjom ceo film i procenio njegove karakteristike od značaja za obrazovanje i vaspitanje učenika osnovnih i srednjih škola. Film, čije je trajanje 156 minuta, za temu ima tragičnu sudbinu srpskog stanovništva proteranog 1995. godine tokom hrvatske vojne akcije, nazvane „Oluja“, sa prostora Dalmacije, Like, Banije, Korduna, na kojem je vekovima živelo – stoji u dokumentu i dodaje se da „u srpskoj kinematografiji do sada nije bilo mnogo dela posvećenih istorijskim zbivanjima vremena raspada iz Jugoslovenske države i utoliko igrani film „Oluja“ ima poseban značaj.“

– U njemu se o ratnim strahotama i iskušenjima govori iz vizure običnih, malih ljudi, koji nastoje da zaštite i od stradanja sačuvaju, pre svega, svoje porodice i zavičaj za koji su neraskidivo vezani i koji je važan deo njihovog identiteta. Autori pripovedaju filmsku priču koja je duboko humana, emotivna i budi rodoljubiva osećanja. Odlikuje je i realističnost, ubedljivost i odsustvo patetike prikazivanju događaja, kao i odlična gluma glavnih protagonista – priređeno je u dokumentu ministarstva.

Kako se dalje navodi – zbog pomenutih karakteristika filma, mišljenja su da je film pogodan za učenike završnog razreda osnovne škole, kao i za učenike srednjih škola, s tim da se, kako navode, u skladu sa uzrastom, podrazumevaju različite pripreme i aktivnosti pre i posle gledanja filma.

– S obzirom na to da se radi o ostvarenju delikatnog sadržaja i višeslojnih poruka, neophodno je pripremiti učenike za projekciju, a zatim obezbediti da se sa njima razgovara o tome kako su doživeli i shvatili film, koje su emocije osetili, koja im se pitanja nameću i sl. Priprema za gledanje je potrebna jer, za razliku od dokumentarnog filma, igrani film, kao umetničko delo, ne nudi širi kontekst određenog tragičnog događaja, što je neophodno za potpuno razumevanje istorijskih okolnosti, već se u prvi plan stavljaju sudbine pojedinih ljudi i njihova patnja – napisali su iz Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja.

Bonus video: 25 godina posle premijere: Film Titanik u novom ruhu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare