Srpska premijera u Beogradskoj filharmoniji: Kornogoldova Serenada iz 1947.
Gabrijel Felc Foto: Marko Đoković

Beogradska filharmonija priprema ekskluzivni repertoar sa šefom-dirigentom Gabrijelom Felcom, koji će izvesti tri večeri zaredom, od 8. do 10. aprila od 19 sati. Publiku očekuje srpska premijera Korngoldove Serenade za gudače, a orkestar izvodi i Mocartovu simfoniju broj 39, najavljeno je iz ove ustanove kulture.

Na tri koncertne večeri u Beogradskoj filharmoniji biće predstavljena neobična vezu između dva kompozitora koji su stvarali u različitim vekovima – Volfganga Amadeusa Mocarta i Eriha Volfganga Korngonloda. Pored toga što dele ime i austrijsko poreklo, smatrani su vunderkindima. Mocart je prvu kompoziciju napisao sa pet, a Korngold sa devet godina. Međutim, njegov stvaralački put bio je pun obrta, poput odlaska u Ameriku gde postaje oskarovac i jedan od najuspešnijih stvaraoca filmske muzike zlatnog Holivuda, navode u Filharmoniji.

– Fascinira me ovaj genijalni i nepravedno zapostavljeni kompozitor. Na početku je pisao zahtevna i kompleksna dela, u Americi postaje slavan, ali po filmskoj muzici, a nakon rata se vraća u Evropu da bi se vratio karijeri koncertnog kompozitora. Međutim, više ništa nije bilo isto, izmenili su se stilovi i uticaji, a on je ostao u vremenu od ranije i ljudi ga više nisu razumeli. To je tragična sudbina za jednog kompozitora, zato sam srećan što izvodimo njegovu Serenadu za gudače iz 1947. godine, veoma teško delo koje se ne svira često. Čak je i premijera u ono vreme bila nespešna jer muzičari nisu bili spremni, na sreću – kod nas je situacija sasvim obrnuta i jedva čekam premijeru – rekao je šef-dirigent Gabrijel Felc.

Srpska premijera u Beogradskoj filharmoniji: Kornogoldova Serenada iz 1947.
Foto: Marko Đoković

U Filharmoniji navode da su već i same probe tekle neuobičajeno, da je na jednoj od njih organizovana je projekcija Korngoldove opere „Mrtvi grad“, da bi Felc i filharmoničari analizirali opus ovog kompozitora. Program koncerata zatvara Mocartova Simfonija broj 39 iz poznog perioda, koja je, u vreme kada je nastala, Simfonija br. 39 smatrana veoma teškom kako za slušaoce, tako i za izvođače.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar