Foto:Nebojša Babić

"Putujuće pozorište Šopalović" Ljubomira Simovića, posle skoro 35 godina od praizvedbe u Jugoslovenskom dramskom pozorištu, vraća se na istu scenu u režiji Jagoša Markovića, koji ističe da je to odbrana umetnosti, pozorišta i života u pozorištu.

Komad, koji je prvo izvođenje u režiji Dejana Mijača, imao 10. oktobra 1985, igran je do početka devedesetih godina prošlog veka. Izveden je 123 puta, pogledalo ga je 65.000 gledalaca, a nakon JDP-a postavljen je još 20 puta širom Jugoslavije i više od 100 puta u inostranstvu.

Premijera nove postavke zakazana je za večeras na sceni „Ljuba Tadić“, a u podeli su Milan Lane Gutović (Vasilije Šopalović), koji je igrao i na praizvedbi, Olga Odanović (Jelisaveta Protić), Marko Janketić (Filip Trnavac), Nenad Jezdić (Drobac), Anita Mančić (Gina), Ljubomir Bandović Blagoje Babić), Irfan Mensur (Majcen), Miloš Samolov (Milun), Sanja Marković (Simka)i Jovana Belović (Sofija Subotić), od skora članica JDP-a, kao i mlade glumice Ana Lečić, Milica Sužnjević, Miona Marković, Teodora Tomašev, Tara Milutinović, Vanja Radivojević i Nađa Ristić

Marković je rekao da „s jedne strane imamo, kao i uvek, bedu, banalnost, mržnju, politiku, zlo, okrutnost, a s druge strane imamo pozorište, lepotu, umetnost, veru, utopiju i tu božju iskru bez premca koja se u talentu sadrži“.

Jagoš Marković, Foto:Filip Krainčanić/Nova.rs

– Jasno je da je reč o odbrani umetnosti, pozorišta i života koji svi provodimo u pozorištu. To je i neka posveta nama bednima, a ne mislim samo na glumce, nego na svakog onog bez koga nema predstave. To je posveta onima koji su nas napustili i onima koji će doći i koji će sigurno biti preživeli Filipi Trnavci, jer ima i takvih – istakao je Marković za koga glumac Irfan Mensur kaže da je genetski hirurg koji se „laserski precizno igra sa genima ovih prostora“.

Umetnički direktor JDP-a Gorčin Stojanović je ocenio da je Simovićev komad danas više u saglasju sa vremenom i prostorom nego kada je prvi put izveden, ukazavši na vrlo preciznu emocionalnost predstave.

– Ovo je možda i jedna od najviše utemeljenih predstava u ono što je istorija Jugoslovenskog dramskog pozorišta – dodao je Stojanović.

Glumica Olga Odanović smatra da se „Putujuće pozorište Šopalović“ tiče „svih nas, našeg naroda, stradanja, ljubavi, vere“.

Predstava „Putujuće pozorište Šopalović“, Foto: Nebojša Babić

– Ovaj komad je toliko gust i pun zahvaljujući Jagošu, koji je jedan od retkih reditelja koji tako precizno gađa emociju – kazala je Odanović, i uz osmeh ispričala da o Lanetu Gutoviću mora da brine kao o detetu.

Marković potpisuje i scenografiju i izbor muzike, kostimograf je Lana Cvijanović, za scenski govor je zadužena Ljiljana Mrkić Popović.