U Ateljeu 212 potpisan je Protokol o saradnji između ovog teatra i Fakulteta primenjenih umetnosti čiji će studenti i profesori sarađivati na širokom spektru projekata, rečeno je danas na konferenciji za medije.
– Počeli smo ovu sezonu u novom ruhu a za to je zaslužan Fakultet primenjenih umetnosti, njegov dekan, profesori i studenti. To je početak naše saradnje, koja je potrebna studentima jer smo smatrali da im je neophodna praksa. A za tzv. primenjaše nema bolje prakse nego da rade u našem pozorištu koje ima tradiciju dugu 65 godina utemeljenu na nečemu što je moderno i novo, a mi se trudimo da takvi i danas budemo. A i teatru su potrebne, u umetničkom smislu, nove i sveže ideje. U pozorištu rade kostimografi, scenografi, grafičari, dizajneri svetla… sve što se izučava na ovom fakultetu i zato smo potrebni jedni drugima – objasnio je Novica Antić, direktor Ateljea 212.
Studenti će pod mentorstvom svojih profesora, kako je rečeno, raditi i knjigu standarda, dizajn, učestvovaće u različim programima, u radu na predstavama… Trenutno je angažovano 14 studenata sa odseka za Grafički dizajn i Vizuelnu komunikaciju, a do sada su dizajnirali dva plakata za predstave „Čista kuća“ i „Kao i sve slobodne djevojke“. Novi generativni vizuelni identitet Atelje 212 uradio je njihov profesor Miloš Ilić, prodekan za međunarodnu saradnju.
– Imamo mnogo ideja. Potrudićemo se da pomognemo da mladi sa kojima sarađujemo pošalju radove na međunarodne izložbe, kao i da naša publika vidi njihove eksponate kroz neke postavke u Ateljeu 212 – dodao je Antić.
Goran Čpajak, dekan Fakulteta primenjenih umetnosti istakao je da je ova saradnja logičan sled.
– Brzo smo reagovali i bili konstruktivni. Na ovaj načiin oni već kroz studije mogu da se upoznaju sa stvaranjem jedne predstave i znači nam praksa u teatru ovakvog renomea kakvo je Atelje 212. Mi imamo 11 smerova, pokrivamo sve segmente primenjene i likovne umetnosti i mislim da smo najkompleksniji fakultet u ovom delu sveta. Možemo mnogo toga da ponudimo i umrežavanje je nepohodno. Ove godine smo dobli mogućnost da svaki smer napravi program koji mu odgovara, svi smo se bolje reorganizovali i ova saradnja je rezultat tog poslovanja.
Profesor Miloš Ilić je prokomentarisao da su studenti fenomenalno reagovali, jer nemaju često priliku da rade ovakvu vrstu kreacije.
– Uvek sam doživljavao Atelje 212 kao jedan mali „pokret otpora“ u odnosu na neke konvencije koje su vladale. Taj momenat je još izraženiji u ovom kulturnom sunovratu koji se dešava i zbog toga je jako bitna ova saradnja, da se napravi neka kontrateža i da to deca osete, da mogu da naprave razliku. I da može da se vidi na ulicima, da ima nekog uticaja na naš grad te se nadam se da će takvih prilika biti više – rekao je Ilić.
Inicijator ove saradnje Marija Jevtić, dizajner i scenograf Ateljea 212, napomenula je da je za ovako brzo uspostavljenu saradnju najzaslužnija naša ugledna kostimografkinja Liljana Petrović, profesorka na FPU.
– Ona je radila mnogo u pozorištu, ispovezivala nas je, i kao profesor znala je kako studenti mogu da se uključe u sam proces. Važno nam je da mladi prođu kroz neku vrstu brifa sa autorskim timom i za sada je ova saradnja veoma uzbudljiva.
U planu je da se sve više studenata sa svih smerova Fakulteta primenjenih umetnosti uključi u rad Ateljea 212.
Bonus video: Premijera opere „Deca“ u Narodnom pozorištu u Beogradu