Poslednji put smo u Beogradu svirali u krcatom KC Gradu. Bilo je prekrasno, prevruće i preznojno. Od ove posete ne očekujemo ništa manje, poručuju članovi hrvatskog benda Porto Morto uoči koncerta večeras u 20.30 u Domu omladine Beograda.
Mnogi ih smatraju predstavnicima novog talasa u regionu, i za sedam godina postojanja izbacili su tri studijska albuma, osvojili Porina za najbolji alternativni album, imali niz rasprodatih koncerata po regionu, a rado su viđeni, slušani i u Srbiji. Ono što ih ističe jeste autentičan vizuelni identitet koji je i veoma razrađen u spotovima, koje sami kreiraju.
Bend čine Roko Crnić (glas, bas gitara), Hrvoje Klemenčić (klavijature, glas), Matija Brajković (gitara), Matej Perić (bubnjevi), Marjan Uroić (udaraljke), Antun Aleksa (trombon, glas) i Marin Živković (saksofon).
Šta je neophodno poneti na koncert Porto Morta? Pored karte, naravno.
– Pored karte treba poneti ekstra kintu za jedan naš lepi Porto suvenir. Svakako treba uzeti i maramice da se brišu suze oduševljenja, a i pokoju tabletu za smirenje da vas izravna nakon ekstaze koncerta.
Koja pesma ili plejlista je nezaobilazna za put do Beograda i šta obavezno prvo uradite kada stignete kod nas?
– Svaki put kad startamo putovanje za sreću prvo puštamo Big Shaq – Mans not hot (obavezno live verzija). Nakon toga ne prestajemo da pričamo do Beograda, kako bismo zagrejali glasnice. Kad stignemo, ulećemo kod našeg najdražeg brata Dače na Terazije. Blejimo na gajbi uz pogled na grad, gostimo se hladnim pivom i burekom od pećurki.
Zašto bi trebalo da Beograđani budu u Domu omladine večeras?
– Zato što je Porto Morto doživljaj koji je Beograđanima potreban. Produkcija je ozbiljna. Svirka još ozbiljnija. Verujte nam. Vidimo se.
Kako komentarišete muziku i žanrove koji su popularni danas?
– Industrija kulture uvek želi da se nametne kao kultura (koju bi po nama trebalo određivati javno mnjenje sa svim svojim prirodnostima), međutim često se zbog upravo primarnog karaktera industrije forsiraju trendovi. Mi žanrove gledamo kao neki poslednji stadijum u manifestaciji glasa/ideje samog karaktera pesme tako da mu ne pripisujemo previše važnosti, osim ako ga se koristi za čisto oslanjanje na njegove manirizme. Ukratko, ukoliko ima sadržaja kada ogolite stilske karakteristike jednog žanra, delo smatramo sadržajnim. Dakle, zavisi od autora do autora, nevezano za žanrove i trendove.
Da li ste upoznati sa radom mlađih izvođača sa naše javne scene? Ko vam je „cup of tea“, a za koga mislite da je cool, iako ne slušate taj žanr?
– Svakim danom scena raste, ljudi napokon počinju da veruju svojim intuicijama pokušavajući što beskompromisnije manifestovati muzičke ideje, glasove, misli koje slute… Na našim prostorima ima iznenađujuće puno artista koji neumorno stvaraju, produciraju bez zadrške, onako kako svi to volimo… Npr. dovoljno je zapratiti jedan Vida kanal (Nevidljivi uživo) i iznenadićete se širini palete različitih izraza samo sa „demo“ scene, iliti „nevidljivih“.
Šta mislite, koliko je važan vizuelni identitet?
– Vizuelni identitet izgleda da je dosta važna komponenta pop muzike, no s obzirom da mi sviramo portopop žanr, imamo i mi svoje vizuale, na neki nama shodan način.
Da li se mora biti drugačiji, da bi se uspelo?
– Mislimo da se mora imati neka jasna vizija te biti iskren i nemilosrdan u realizaciji ideja, bez previše kalkulacija – mislimo da ta metoda uvek rezultira plodom ako iza svega stoji plemenita namera/impuls.
Bonus video: Mirela Priselac Remi iz Elementala