Prajd pozorišni festival, treći po redu, počinje večeras i trajaće do 17. septembra, u okviru ovogodišnje Nedelje ponosa, saopštili su organizatori iz Hartefakta.
Tematski okvir ovogodišnjeg festivala su manipulacije koje se nadovezuju na, kako su naveli organizatori, „zabrinjavajuće politički desne diskurse širom Evrope, strah od nasilja i regresije usled sve veće netrpeljivosti, mržnje i otvorenog nasilja prema pripadnicima LGBTQ+ zajednice u različitim zemljama“.
„Ove godine naši međunarodni gosti donose veoma zanimljive umetničke forme koje preispituju postojeće okvire, ne samo u pozorištu već i u čitavom društvu. Pitanja solidarnosti, razumevanja i izgradnje drugačijih narativa za budućnost ključni su elementi našeg programa i, naravno, ljubav je zakon“, reči su pozorišnog reditelja i kuratora festivalskog programa Andreja Nosova.
Predstava koja će otvoriti ovogodišnji festival na sceni Raša Plaović u Narodnom pozorištu sa početkom od 20 sati jeste „An Ongoing Song“ poljskog autora Šimona Adamčeka, a bavi se pitanjima HIV-a iz vrlo intimne pozicije, uz suočavanje i prihvatanje promenjenog zdravstvenog statusa. Ovaj komad će pratiti i susret autorskog tima sa publikom, koji će se održati sutra u Kulturnom centru „Grad“.
Već sutra od 20 časova na programu festivala je predstava „Strah od leptira“ i to na sceni UK „Vuk“. U pitanju je duo drama koja preispituje granice slobode, ko ih uspostavlja i koju cenu moramo platiti ukoliko ih pređemo, kao i to da li smo zapravo i u kojoj meri istinski slobodni.
Treći festivalski dan biće u znaku komada „Pazi na prazninu“ hrvatskog reditelja Romana Nikolića, koji preispituje olake izbore koje pravimo prilikom definisanja Drugog i drugačijeg – kroz situaciju stanice na kojoj se susreću, protagonisti predstave povezuju dreg performans, tragičke junake i „moralna“ prokazivanja koja dolaze iz dokumentarnog materijala.
Fasbinderov komad „Kišne kapi na vrelom kamenju“ reditelja Juga Ðorđevića biće izveden 15. septembra od 20 časova na Maloj sceni Beogradskog dramskog pozorišta. Predstava se bavi „zloupotrebom pozicija moći iz različitih perspektiva, ne libeći se da istu situaciju pogledaju iz ugla predatora i žrtve, a dan kasnije brazilska umetnica Karolina Bjanki će u Galeriji „Endžio“ otvoriti novi festivalski pravac umetničkog studija i uvesti publiku u proces kreiranja, istraživanja i stvaranja umetničkih formi, postavljajući važno pitanje uloge i ranjive pozicije žena u izvođačkim praksama.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare