Premijera predstave Femine Foto: Luka Stojković

Premijera savremene plesne predstave "Femine" koja se realizuje u produkciji Instituta za umetničku igru, i u sklopu autorskog projekta plesačice Mojce Majcen uz saradnju sa Balkan Dance Projektom, premijerno će biti izvedena u Novom Sadu u Kulturnoj stanici Barka 29. juna, u i Beogradu 30. juna na sceni Madlenianuma.

Projekat „Femine“ predstavlјa susret dve koreografkinje čiji koreni potiču iz Srbije, Rita Gobi iz Mađarske i Alexandra Madsen iz Hrvatske. Projekat je ujedno i završna predstava studenata Instituta za umetničku igru.

Premijera predstave Femine Foto: Luka Stojković

Plesni preplet koreografkinja i njihovi međusobni plesni razgovori su postavlјeni u savremenom obliku međusobno povezanog diptiha pod nazivom „Femine“ za pet igračica koje preuzimaju jedan jedini identitet; identitet mladih umetnica i promotera „mlade“ savremene plesne scene, kao i u Srbiji tako i u Sloveniji.

Svaka od koreografkinja je u nekom trenutku bila suočena s uticajem koncepta granica u aktivnom odnosu sa vremenom. Imale su iskustvo cepanja i transformacije ličnog i kulturnog identiteta susrećući se s konceptom besmisla na različitim nivoima živlјenja. U nekom trenutku, kroz osjećaj vlastite raselјenosti, kako unutrašnje tako i spoljašnje, prihvatile su taj mehanizam s jedne strane kao nadu, a s druge, kao apsurd.

Premijera predstave Femine Foto: Luka Stojković

Predstavu izvode Katarina Bućić i Tijana Ostojić iz Srbije, Patricija Crnković, Tjaša Bucik i Neža Banovec iz Slovenije. Autor muzike je David Nik Lipovac, kostim za predstavu je uradio SvarogArt, a asistenti koreografkinja su Ognjen Vučinić i Mojca Majcen.

Rita Gobi, koreografija: Link-lanac

„Kao jedna karika u lancu, pojedinac je povezan sa zajednicom. Predstava ispituje šta znači živeti u zajednici, šta znači biti jedna od mnogih međusobno povezanih karika. Zašto pojedinac teži da pronađe zajednicu? Zašto zajednica pušta nekoga, a druge isključuje iz svojih redova? Da li želimo da živimo u zajednici iz sebičnosti ili altruizma? Koliko je hrabrosti potrebno da se bude ta najslabija karika?“, pita Gobi.

Gobi je mađarska koreografkinja, pedagog savremene igre i plesačica. Rođena je u Novom Sadu, a diplomirala je na Mađarskoj plesnoj akademiji u Budimpešti.

Premijera predstave Femine Foto: Luka Stojković

Aleksandra Madsen, koreografija: Wegsittudrlifk.

„Ova koreografija proizlazi iz istraživanja smisla i besmisla u kretanju ali i u strukturi. Osnovni alat istraživanja je improvizacija kroz koju izvođačice pronalaze kretanja koja nisu unapred rafinirana i zadata kao telesni jezik. Taj vokabular se uspostavlja iz aktivne proizvodnje suprotnosti od onoga što se smatra da „ima smisla“. Na taj način izaziva se dekonstrukcija pogleda na celinu kretanja te fragmentarnost izvedbe izbegavajući sadržaj koji se može prepoznati kao kretnja- značenje, kretnja kinestetička smislenost ili kretnja- estetski element. Koreografija tako, zbog izbegavanja smislenih veza pri proizvodnji vokabulara, istovremeno preispituje pitanje pretpostavljenog smisla i očekivanosti u izvedbi. Tako se principom besmisla uspostavlja vokabular i struktura izvedbe. Besmisao se ne pokušava „usmisliti“ već pretpostavlja telesni i izvedbeni aksiom. Time se i telo i struktura vraća na ispitivanje temeljnih motivacija za kretanje, ali i proizvodnje smisla. Za razliku od samog apstraktnog kretanja, koji se više dotiče vizuelnog aspekta izvedbe, ova koreografija stavlja naglasak na anticipaciju kao temelj za estetski doživljaj. Izbegavanjem „smisla“ i svesnog kontrasta u izvedbeni besmisao, izvođači tako proizvode koreografski materijal koji varira na granici između apsurda i nade“, poručuje autorka.

Madsen je diplomirala Dramaturgiju izvedbe i završila BA studije Savremenog plesa – nastavnički smer na Akademiji dramskih umetnosti u Zagrebu. Usavršavala se u Hrvatskoj i inostranstvu kod čuvenih plesnih pedagoga u različitim plesnim praksama. Bila je stalna članica Zagrebačkog plesnog ansambla (2009-2016) sarađujućii s mnogim inostranim koreografima. Istovremeno je razvijala sopstvenu umetničku praksu istražujući proširene oblike izvođačkih dela i koreografije osnujući umetničku organizaciju MasaDanceCompany s Ognjenom Vučinićem. Kao autorka ostvarila je brojne zapažene predstave…

Bonus video: Predstava „Deca“ – Narodno pozorište u Beogradu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar