Tokom trećeg festivalskog dana 14. Beldoksa večeras od 20 časova u Amfiteatru ispred Muzeja Jugoslavije u okviru "Srpskog takmičarskog programa" biće prikazano nagrađivano ostvarenje "Pejzaži otpora" rediteljke Marte Popivode, saopštili su organizatori.
Ostvarenje „Pejzaži otpora“, koje će nedavno nagrađeno na Sarajevo film festivalu, a premijeru imalo na Berlinalu, svojevrsno je putovanje kroz sećanja antifašističke borkinje Sonje (97), jedne od prvih partizanki u Jugoslaviji, koja je bila i među vođama pokreta otpora u Aušvicu. Nakon projekcije filma rediteljka Marta Popivoda učestvovaće u razgovoru o svom filmu.
U Glavnom takmičarskom programu u Kulturnom centru Beograda, biće prikazana dva ostvarenja: „Holgut“ rediteljke Liesbeth De Ceulaer, u kome se prepliću sudbine troje protagonista u sibirskoj divljini, na programu je u 19 časova, a od 21.30 „Ono što ne smemo da radimo“ u kome reditelj Bruno Santamarija prati dečaka Artura koji se u tajnosti oblači kao žena, i sprema se da svoju veliku tajnu otkrije roditeljima u maloj seoskoj sredini.
Na Beldoksu će danas biti održan i veliki broj razgovora sa rediteljima, nakon projekcija njihovih filmova u ostalim selekcijama. Reka Valerik će govoriti o filmu „Nemi glas“ nakon projekcije ovog ostvarenja u Kulturnom centru Beograda u 17 časova. Posle filma „Sava“, poslednjeg projekta Mire Furlan, koji je na programu u 18 časova u Domu omladine Beograda, publika će moći uživo da prati razgovor sa rediteljem Metjuom Somervilom. Gost festivala će biti i Paveł Visočanski, autor filma „Sutra nas čega dug dan“ koji će biti prikazivan u 20 sati na terasi Art Bioskopa Kolarac. Reditelj filma „Još malo do nove godine“ Marko Bičanić, o svom kratkometražnom filmu će govoriti nakon projekcije u KCB u 21:30 časova.
Inače, u Međunarodnom takmičarskom programu 14. Beldoksa, koji će trajati do 16. septembra, je 11 ostvarenja koja konkurišu za nagradu za najbolji film u vrednosti od 2.000 evra. Od tih 11 filmova sedam imaju regionalne premijere, i to portugalski „Naša zemlja, naš oltar“ (A Nossa Terra, o Nosso Altar / English title of the film: Our Land, Our Altar) Andrea Gvjomara koji prikazuje nove dnevne običaje stanara u socijalnim stanovima u Aleišu, koje karakterišu tenzije izazvane nametnutim neminovnim rušenjem.
Tu je i argentinski „Ski“ (Esqui) Manka La Banka koji kroz oči Migela, operatora žičare iz Bariločea, otkriva prikriveno društveno nasilje koje se odvija u najvećem skijaškom centru u Latinskoj Americi.
Francuska „Srednja zemlja“ (La Terre du milieu) Žilijet Ginjar priča je o zemljoradnici Kamil, kojoj je važnije vaspitanje troje dece i briga o životinjama i biljkama nego prinos, čak i kada dolazi u sukob sa poljoprivrednim standardima koji upravljaju njenom proizvodnjom.
Regionalnu premijeru ima i koprodukcija Austrije, Francuske i Madagaskara – „To sam ja“ (Zaho Zay) u režiji Maeva Ranaivojaona i Georga Tilera, potresna storija o devojci koja radi kao čuvar u prepunjenom zatvoru na Madagaskaru, a vreme prekraćuje sanjareći o ocu, ubici koji ju je napustio kad je bila mala…
Ruski „Belosvetski otpad“ (Чермет) Nikolaja N. Viktorova prati Iliju, sakupljača sekundarnih sirovina koji sanja da postane kovač ali i da savlada lične demone koji ga koče u ostvarenju sna da započne život u glavnom gradu.
Francusko ostvarenje „Dan današnji“ (Au Jour d’Aujourd hui) Maksensa Stamatiadisa je film o ljubavi, tugovanju i vremenu, smešten u 2024, u vreme kada osamdesetosmogodišnja Suzan iz predgrađa Pariza ne može da živi bez nove tehnologije.
Iz ove zemlje stiže i „Džungla“ (Jungle) Luize Muc, koja prikazuje grupu Parižanki koje žive u betonskoj džungli i bore se za slobodu i jednakost, dok belgijski „Holgut“ Lizbet de Seler prati trojicu protagonista koji žele da boreći se sa nemogućim pobede sebe i ostvare svoje više ciljeve.
Meksički „Ono što ne smemo da radimo“ (Cosas que no hacemos) Bruna Santamarije Raza govori o tinejdžeru Arturu koji se zbog nasilnog događaja otvara pred svojim roditeljima.
Ukrajinsko-iračko-kurdistansko-sirijsko-nemačka koprodukcija „Ova kiša će zauvek padati“ (This rain will never stop) Aline Gorlove prati dvadesetogodišnjeg Andrija Sulejmana koji pokušava da obezbedi sebi budućnost dok se suočava sa izgubljenim ljudskim životima u oružanim sukobima, a holandsko-bosanskohercegovačko-francusko ostvarenje „U potrazi za konjima“ (Looking for Horses) Stefana Pavlovića, nagrađen priznanjem na festivalu „Visions du Réel“ je priča o prijateljstvu između reditelja, koji muca, i pecaroša koji je ogluveo tokom rata u Bosni…