Predstava „Što na podu spavaš“ po tekstu Darka Cvijetića, u režiji Кokana Mladenovića, otvorila je sinoć 31. festival „Dani Zorana Radmilovića“ u Zaječaru.
Ova koprodukcija SNP iz Novog Sada, GDP „Gavela“ Zagreb, NP Sarajevo i ITF MESS Sarajevo, ratna je priča sa antiratnom porukom o Boti koji odlazi na odsluženje vojnog roka u tadašnju JNA, kada su već uveliko počeli ratni sukobi. Pisac Darko Cvijetić u predstavi učestvuje i kao glumac, tačnije glumi samog sebe. Njemu je pripao i „Zoranov brk“, nagrada za najboljeg glumca u predstavi.
U Narodnom pozorištu Timočke kraijine „Zoran Radmilović“ do 24. oktobra biće izvedeno 18 predstava. Večeras je na programu „Tramvaj zvani želja“ Tenesija Vilijamsa u režiji Lenke Udovički (koprodukcija Beogradskog dramskog pozorišta, BELEF festival i Teatar „Ulises” iz Zagreba).
Sledi „Sportsko srce“ pozorišta Zvezdara teatar po tekstu Đorđa Milosavljevića i režiji Milana Karadžića.
Zatim, „Uspavanka za Aleksiju Rajčić“ Đorđa Kosića i reditelja Juga Đorđevića, u koprodukciji Narodnog pozorišta u Beogradu, Sterijinog pozorja i Fondacije Novi Sad – Evropska prestonica kulture.
U petak, 21. oktobra publici će se predstaviti Narodno pozorište Republike Srpske iz Banjaluke s predstavom „Sumnjivo lice“ Branislava Nušića u režiji Ivana Plazibata.
Narednog dana nastupa Narodno pozorište Niš sa mjuziklom „Neki to vole vruće“ reditelja Aleksandra Marinkovića. Atelje 212 izvešće komad „Pristanak“ Nine Rejn reditelja Nebojše Bradića. Festival zatvaraju domaćini sa predstavom „Elektra“ Danila Kiša koju je režirala Olivera Viktorović Đurašković.
Žiri koji će svake večeri dodeljivati “Zoranov brk” za glumca večeri, nagradu za najbolje glumačko ostvarenje, i “Krstomir Milovanović” koja se dodeljuje za vizuelni identitet predstave radi u sastavu: Tanja Bošković, Miroslav Radonjić i Duško Ljuština. O nagradi za najboljebg mladog glumca festival odlučuje novinarski žiri koji čine Tatjana Nježić (“Blic”), Borka Golubović Trebješanin (“Politika”) i Olivera Milošević (RTS).
Bonus video: Kompozitorka Irena Popović Dragović o operi „Deca“