Keziah Jones Foto: Promo/DOB

Jedan od najboljih svetskih gitarista, kojeg mnogi nazivaju afričkim naslednikom Džimija Hendiriksa, Kezaja Džons ponovo će nastupiti sa bendom pred Beograđanima 30. juna u 21 sat u sali Amerikana Doma omladine. Kezajin koncert, koji organizuju Dom omladine i Binta saund, deo je proslave 60 godina DOB-a.

Kezaja Džons, podsećaju iz Doma omladine, jedinstvena je muzička ličnost. Stasavajući uz uzore, kakvi su Fela Kuti, Majls Dejvis i Hendriks, ovaj muzičar napravio je svoj originalni zvuk – „blufunk“. U pitanju je mešavina fanka, pank stava, joruba ritmova, a sve to na engleskom jeziku jeziku.

Olufemi Saniaolu, kako je pravo ime Džonsa, rođen je i odrastao u Lagosu, u Nigeriji. Napustio je zemlju sa osam godina da bi se školovao u prestižnoj državnoj školi Milfild u severnom Londonu.

– Morao sam na kraju da pronađem izlaz iz engleskog državnog školskog sistema, a to je bila muzika – sećao se jednom Kezaja, kojem ovo neće biti prvo druženje s beogradskom publikom.

Keziah Jones Foto: Promo/DOB

S 13 godina otkrio je stari školski klavir i počeo sam da uči da svira i piše pesme. Samo tri godine kasnije, uzeo je gitaru i počeo da nastupa po Londonu u metrou, po folk klubovima i na ulicama, izbegavajući pride policiju. Krećući se između Londona i Pariza i ne razdvajajući se od gitare, Džons je stekao reputaciju izuzetnog muzičara i harizmatičnog izvođača.

Debi album „Blufunk Is A fact“, s hitom „Rhythm Is Love“, objavio je 1992. godine. koja je postala globalni hit. Iza Kezaje je šest studijskih albuma koji su iznedrili više hit singlova.

Kezaja Džons danas živi i stvara između dva sveta, Afrike i Evrope (Lagos – Pariz), i taj odnos između severne i južne hemisfere prisutan je i u njegovoj muzici:

– Ono što želim da pokažem svetu jeste modernost postkolonijalne Afrike, daleko od slike koju zapadni svet nosi o kontinentu razorenom glađu i ratom. Govorim o mladoj urbanoj Africi. U Lagosu živi 25 miliona ljudi! Moderna savremena afrička kultura je realnost. Danas je afrička kultura dokazala svoju živahnost u muzici uz bujajući zvuk afrobita, u modi i umetnosti, a sve to neguje dijaspora – ističe često Džons, koji je odgovoran i za stvaranje muzičkog festivala Pariz-Lagos.

Bonus video: Bono Voks u Sarajevu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar