Luke Combs Foto:Tanjug/Photo by Amy Harris/Invision/AP/Promo

Prelepa pesma Trejso Čepmen o bekstvu iz siromaštva bila je svuda ove godine, zahvaljujući uspešnoj obradi od strane zvezde kantri muzike Luka Kombsa. Koja god da je verzija, pesma udara jače nego ikada.

Najzastupljeniji hitovi ove godine uključuju pesmu „Flowers“ Majli Sajrus, disko du inspirisanu brigom o sebi, i SZA-inu pesmu „Kill Bill“, inspirisanu Tarantinovim filmovima, koja slavi osvetu. U međuvremenu, ljubavna pesma Morgana Volena, natopljena alkoholom, „Last Night“, neverovatnih 16 nedelja dominira na vrhu „Billboard Hot 100“. Međutim, jedna od ključnih pesama 2023. nije sveži hit nekog iz Z generacije ili milenijalske zvezde, već je to kantri obrada pesme stara 35 godina, piše „BiBiSi“.

„Imao sam osećaj da mogu biti neko, biti neko, biti neko“, peva Luk Kombs s tugom u glasu na pesmi „Fast Car“, pesmi o bekstvu iz siromaštva koju je prvi put proslavila njena autorka Trejsi Čepmen, 1988. godine. Vođena uvodom na gitari koji odmah budi sećanja na originalnu verziju, Kombsova verna obrada sa punijim zvukom, popela se na drugo mesto na američkoj listi “Billboard Hot 100” u julu. Kada je pesma proglašena pesmom godine od strane “Country Music Association” u novembru, Čepmen je postala prva crna žena koja je ikada primila ovo prestižno priznanje za komponovanje pesama. Kombs je takođe pohvaljen, sa nominacijom za “Gremi” u kategoriji najbolje kantri solo izvođenje.

Objavljena kao vodeći singl sa njenog prvog istoimenog debi albuma, pesma „Fast Car“ Trejsi Čepmen dobila je vetar u leđa kada ju je izvela na koncertu povodom 70. rođendana Nelsona Mandelea u junu 1988. godine. Njen album se solidno prodavao od izlaska u aprilu te godine, ali tribut koncert na londonskom stadionu “Vembli” predstavio ju je ogromnoj globalnoj publici koja je pratila prenos na televiziji. Rodom iz Klivlenda, pevačica i tekstopisac na početku je izvela set od tri pesme – uključujući “Why?”, “Behind the Wall” i “Talkin’ Bout a Revolution”. Tada je imala koristi od srećnog sticaja okolnosti.

Upravo kad je Stivi Vonder trebalo da počne svoj nastup iznenađenja, otkrio je da mu je nestao hard disk sa pratećim trakama. Vonder je odlučio da ne nastupi, pa je Trejsi zamoljena da uskoči u poslednjem trenutku jer je mogla brzo da izađe samo sa svojom gitarom. Njen izuzetan nastup sa „Fast Car“ i „Across the Lines“, pesme koja oštro govori o rasnoj separaciji, učinile su je zvezdom i lansirale album na vrhove top-lista širom sveta. Njen debi album je prodat u više od 20 miliona primeraka i stekao je reputaciju jednog od najboljih albuma svih vremena kada su u pitanju izvođači koji sami pišu pesme.

Nastup na Mendelinom koncertu takođe je učinio da pesma „Fast Car“ postane prepoznatljiva, sa posebnim mestom u popularnoj kulturi, koje nikada zaista nije napustila zahvaljujući doslednom emitovanju na radiju tokom godina i obradama, uključujući onu Luka Kombsa. „Svako putovanje kolima koje sam imala kao dete pratila je ta pesma“, kaže britanska pevačica i tekstopisac Paloma Fejt, koja je imala sedam godina kada je “Fast Car” postala hit u Velikoj Britaniji. Nakon Mendelinog koncerta, nežna i dirljiva pesma dobila je više pažnje i u njenoj rodnoj Americi, gde je dostigla šesto mesto na “Billboard Hot 100”. Naredne godine, dobila je tri nominacije za “Gremi”, uključujući i onu za najbolje žensko vokalno izvođenje, koju je Trejsi osvojila.

Ipak, ovogodišnja izuzetno popularna obrada Luka Kombsa, pevača i tekstopisca iz Nešvila koji potiče iz Severne Karoline i postao jedna od najvećih zvezda kantri muzike, odvela je pesmu „Fast Car“ na potpuno novo odredište: prvo mesto na Billboard kantri listama. „Nikada nisam očekivala da ću se naći na kantri listama, ali sam počastvovana što sam tu“, rekla je Čepmen za “Billboard”. Ona je graciozno odgovorila na uspeh Kombsove verzije, rekavši u svom govoru zahvalnosti na dodeli nagrada “Country Music Association”: „Žao mi je što nisam mogla biti s vama večeras. Zaista je čast što se moja pesma ponovo prepoznaje nakon 35 godina od njenog prvog izvođenja. Hvala CMAs i posebno hvala Luku i svim obožavaocima pesme ‘Fast Car’.“

Za Hjua MekIntajera, muzičkog novinara iz “Forbs-a”, činjenica da je Kombs snimio „Fast Car“ u drugom žanru nije nužno ključni element uspeha ove obrade. „Mislim da je njegova verzija doživela uspeh pre svega zbog same pesme“, kaže on. „Kombs ima dovoljno veliku platformu da dopre do ljudi koji ili nisu poznavali pesmu ili je se sećaju, ali je možda nisu čuli neko vreme.“

Bonus video: Džimi Hendriks – Živeo je kratko, ali je ostavio neizbrisiv trag u rokenrolu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare