Nagradu "Ohrabrenje" na 24. Festivalu koreografskih minijatura, održanom onlajn krajem decembra, podelile su koreografkinje Marija Obradović i Aleksandra Arizanović, kojoj je pripala i nagrada publike, saopštili su organizatori iz Udruženja baletskih umetnika Srbije.
Beogradska koreografkinja Marija Obradović, nagrađena za minijaturu „Ever since my house burned down I see the moon more clearly“, poslednjih pet godina živi u Njujorku. U Srbiji je radila sa plesnom trupom “Perpetuum”, a u Njujorku kao frilenser učestvuje u različitim plesnim projektima i radionicama, radi i kao predavač, a pre dve godine postala je i članica Vigor Dance kompanije koreografkinje Šenon Gilen.
Aleksandra Arizanović, nagrađena za minijaturu „O ljubavi“, rođena je u Кraljevu, a završila je studije glume na Akademiji umetnosti u Novom Sadu gde je počela da se bavi i igrom. Igra u pozorištima u Кraljevu, Subotici, Novom Sadu i Nišu, a ističe da joj je „namera da stvara umetnost koja čini da čovek želi da živi“.
Nagrada „Ohrabrenje“ podrazumeva podršku za realizaciju celovečernje predstave u okviru revijalnog programa sledećeg izdanja festivala, a nagrada publike dodeljena je koreografiji sa najviše lajkova na društvenim mrežama.
O nagradi je odlučivalo Umetničko veće Udruženja baletskih umetnika Srbije, u sastavu Jelena Кajgo (pedagog savremene igre i dramaturg), Anđelija Todorović (koreograf), Snežana Vesković Zablaćanski (solista baleta Pozorišta na Terazijama u penziji), Sanja Ninković (solista baleta Narodnog pozorišta u Beogradu i koreograf) i Jovan Veselinović (prvak baleta Narodnog pozorišta u Beogradu).
Takmičarski program 24. Festivala koreografskih minijatura, održanog pod sloganom „Testiraj se na igru“ je zbog epidemije kovida predstavljen na društvenim mrežama, kako bi bio održan kontinuitet smotre, a publika je mogla premijerno da vidi koreografije krajem godine na Jutjubu, a početkom januara i u repriznim terminima, podsećaju organizatori iz UBUS-a.
Takmičenje je ovaj put, za razliku od ranijih smotri koje su imale međunarodni karakter, bilo otvoreno samo za umetnike iz Srbije u znak podrške domaćim koreografima i izvođačima koji trpe velike posledice vanrednih okolnosti. Direkcija festivala odabrala je 11 koreografija kratkog formata koji su umesto nadmetanja za tri glavne festivalske nagrade, nagrađeni identičnim novčanim iznosom, navode organizatori.
Iz UBUS-a podsećaju i na teške okolnosti koje su zadesile izvođačke umetnosti, jer su nastupi zbog pandemije bili onemogućeni i ukazuju još jednom na ugroženu egzistenciju pre svega samostalnih umetnika i nezavisne umetničke scene.