Ti jednostavno sediš i pišeš. Možeš i da napišeš pesmu o tome kako sediš i pišeš. Pesma te proganja i mora da izađe, ako ne izađe, otruje te, moraš da je izbaciš, kaže u velikom intervjuu za "Jutarnji list", Milena Marković, dobitnica NIN-ove nagrade za poemu "Deca".
„Mi smo svi dosta izgubljeni u svom ostalom vremenu koje provodimo ne radeći na svom pozivu. To je problem s umetnicima. Dosadan i egocentričan svet. Neki imaju tu mogućnost da budu mediji, iscelitelji, proroci, mudraci, prokletnici, koji ispaštaju u ime ostalih. Onog trenutka kada se ispričano prevede u triviju, postaje dosadno“, dodaje Milena Marković u intervjuu za zagrebački „Jutarnji list“.
Kako kaže, njoj se nikad nisu sviđala pisma koja su pisali njeni „obožavani pesnici i pesnikinje jedni drugima“.
„Dnevnici, da, tu se vidi monomanija i opsednutost određenim temama koje su prisutne u delu, pa, ako te zanima delo, zanima te i unutrašnji život pisca. Dirljivo je kad mole za novac, može biti donekle zanimljivo kada se udvaraju, ali im je delo u svakom slučaju bolje“.
Autorka romana „Deca“ kaže da su jedini pisci kod kojih je zanimalo to što je bio njihov život su oni koji su išli do kraja, Nil Kesidi ili Keruak.
„Njihov život je bio umetničko delo, što bi rekli šturmunddrangovci, bili su besni, raspojasani, žudni. Zemlja u kojoj su živeli je bila ogromna, putevi su bili puni iznenađenja, spavali su pod nebom i bili su gladni svakog doživljaja, veličanstveni u svojoj amoralnosti i slobodi. Divne mlade životinje. Pisci uglavnom sede i pišu. I tako čitav život“, kazala je između ostalog u intervjuu dobitnica NIN-ove nagrade za 2021. Milena Marković.
Bonus video: Milena Marković dobitnica, NIN-ove nagrade