Pod sloganom „Verujemo u jednu igru“, 19. Beogradski festival igre (od 16. marta do 12. aprila) okupiće umetnike sa različitih kontinenata koji će prikazati radove fokusirane na aktuelne teme. Program koji je osmislila Aja Jung je jedno prelepo putovanje i zanimljivo istraživanje svih vrsta savremene igre i trenutka. Festival koji je usmerio pažnju kompletne industrije umetničke igre na srpsku prestonicu, otvara kalifornijska kompanija LINES Ballet sa diptihom Alonza Kinga.
Kingova igra oduševljava publiku svojom lepotom, dinamikom i atletskom poezijom koju stvara majstor iz San Franciska, a otelotvoruju igrači njegove kompanije.
Voljen među velikanima svetske igre (Forsajt za njega kaže: „Alonzo je jedan od retkih, pravih balet majstora našeg vremena. Njegova bliskost sa različitim poglavljima u istoriji baleta čini njegovu koreografiju bogatom u složenim prelamanjima koja pokazuju vrhunsko snalaženje u kompleksnosti koju umetnost poseduje“).
Smatra se da je King filozof pokreta koji uvek traga za suštinom čoveka i univerzalnom celinom pokreta u igri. Ovi elementi predstavljaju motivaciju na početku svih njegovih dela. Azot će imati svoju sprsku premijeru 16. marta u Operi Madlenianum. To je predstava napravljena 2019. godine na originalnu muziku Čarlsa Lojda i Džejsona Morana, koja dočarava vezu između čoveka i univerzuma kroz simboličnu ideju da je u srednjovekovnoj alhemiji azot bio glavni element svih metala na zemlji. Od toga se razvila ideja da je to element koji povezuje zemlju i nebo.
Program otvara i komad Lični element, takođe na originalnu muziku Džejsona Morana.
Iako je teško izabrati iz kalendara koji je prepun zanimljivih događaja, neke predstave se posebno izdvajaju svojom vizijom i privrženošću ovom definitivno jedinstvenom trenutku.
Vizija, poreklo i maestralnost dolaze u formi izraelske kompanije Batševa ansambl sa kultnim komadom Ohada Naharina Tri koji predstavlja redak uvid u Naharinovo opsežno istraživanje igre koje prikazuje igru koja se ne plaši da bude izložena i razotkrivena, koja se ne izvinjava zbog svoje krhkosti, ljudskosti i ekcesa.
Podeljena na tri dela – Belus koji koristi muziku Golbergovih varijacija, Humus koji slavi centralnu žensku pojavu i Sekus – kao oda tajanstvenoj i bezgraničnoj lepoti čovečanstva (1. i 2. april u Operi Madlenianum i 4. april u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu).
Novinarka, kritičarka i urednica iz Milana. Od 2013. godine glavna urednica italijanskog časopisa DANZA&DANZA (osnovanog u Milanu 1986. godine), a od 2016. godine i DANZA&DANZA INTERNATIONAL (na engleskom jeziku). Profesorka je Istorije igre u različitim italijanskim akademijama, kao i na Univerzitetu Katolika u Milanu i Breši. Redovno predaje i piše pozorišne programe za mnoge italijanske institucije. Naučni je konsultant za televizijsku dokumentarnu seriju “Zbog čega igramo?”koja se prikazuje u pet evropskih zemalja. Trenutno je član Upravnog odbora festivala Oriente Occidente u Roveretu i Komiteta za scenske umetnosti u regionu Emilija Romanja.
Bonus video: Aja Jung – najava festivala igre 2022.