Neukusni bilbordi širom zemlje na kojima su muškarac u godinama, sa spuštenim pantalonama, i mlada atraktivna dama bujnog poprsja u kratkom sportskom šortsu, bili su već dovoljni da izazovu zgražavanje Italijana. No, ono što se krije iza tih bilborda tek je izazvalo šok.
Prošle nedelje premijerno je u Italiji prikazan film „Lockdown all’italiana“, i bez obzira što je u pitanju komedija, ovo niskobudžetno ostvarenje naišlo je na, blago rečeno, osudu javnosti. Ustvari, komediju o preljubi, u doba karantina zbog korone, i publika, ali i filmska kritika dočekali su na nož.
Iako reditelj Enriko Vancina tvrdi da je svojim niskobudžetnim poduhvatom o prevari u vanrednom stanju želeo da Italijanima ulije nadu u mračnom trenutku, s obzirom na to da je u ovoj zemlji više od 36.000 ljudi preminulo od posledica virusa Covid-19, postigao je sasvim suprotan rezultat.
Naime, javnost ga, kako prenosi „Gardijan“, optužuje da je pokušao da se obogati na mrtvima. I pre premijere, dok je film reklamiran, bes zbog Vancininog ostvarenja razbuktao se i na društvenim mrežama.
In italy came out kast week a movie called "Lockdown All'Italiana" but it a comedy that's not funny and it uses very outdated jokes
— Stefano Magari (@StefanoMagari) October 19, 2020
„U trenutku kada nam je potrebna lepota i uteha, ovakve stvari još više nas ponižavaju svojom ružnoćom“, glasio je jedan od komentara na Tviteru, dok se u drugom kratko poručuje „bljak za ovu sramotu“.
„Skrubol komediju“, žanr koji polovinom prošlog veka bio vrlo popularan u Italiji, kritičari su „ocrnili“. Negativna reakcija spram filma nije uzrokovana samo „lošim ukusom autora“, već i time što je u pitanju, kako se ocenjuje, kičerajsko ostvarenje.
„Iako je ovaj žanr već poznat po niskim standardima, fim je zaista napravljen veoma loše. I nije uopšte smešan. Opravdano nailazi na oštre komentare“, kazala je filmska kritičarka Gabrijela Niola, objasnivši da su samo na osnovu postera za film već mogli da zaključe da cilj ovog projekta nije bila umetnost, već zgrtanje novca.
Film opisuje ljubavnu aferu između bogatog advokata i mlade radnice u supermarketu, čiji supružnici otkrivaju njihovo neverstvo baš na dan kada je u zemlji proglašen opšti karantin. I tokom naredna dva meseca, u doba potpunog lokdauna, dva para prinuđena su da žive sa duplim teretom na svojim glavama – pandemijom koronavirusa i preljubom. Ali, život u lokdaunu drugačiji je za oba para. Jer, prvi par je bogat, a drugom je nedostatak novca „uobičajena pojava“.
Perché se dico una cosa, poi la faccio. Soprattutto quando è molto molto stupida. Al cinema per LOCKDOWN ALL’ITALIANA. Rece di fidanzato, a caldo: “Che infima porcata, sto film”. pic.twitter.com/BGGoLFw0oj
— GraceSomehow (@LaSambruna) October 17, 2020
„Scenario je zapravo niz sekvenci baziranih na gegovima…Svađe su neizbežne, onda čak i radnica iz supermarketa traži pare od svog bogatog ljubavnika, jer ima finansijskih poteškoća“, objašnjava siže ovog ostvarenja Niola.
Posvađani parovi se čak i sastaju, a suprug radnice od advokata iznuđuje novac. Samo se u jednom momentu tokom filma pominje tragedija izazvana koronavirusom. I to bi bilo to što se tiče “lokdauna na italijanski način”.
Grazie amici 40.000 spettatori nel primo week end per LOCKDOWN ALL’ITALIANA Primo film italiano. Torniamo al cinema,con la mascherina,con tutte le precauzioni, a vedere i film insieme in sala. Il cinema è una grande industria anche in Italia. Aiutiamola andando al cinema. Ezio pic.twitter.com/y4NhfidhyI
— Ezio Greggio (@EzioGreggio) October 19, 2020
Ovo je prvi film koji se dotiče lokdauna u Italiji. Rađen je sa petinom uobičajenog budžeta za ovakvu vrstu ostvarenja, a trenutno je u bioskopima.
Distribuciju filma „Lockdown all’italiana“ na sebe je preuzela produkcijska kuća „Medusa“, koja je u vlasništvu nekadašnjeg italijanskog premijera Silvija Berluskonija.