Nama je pomagao Bata Živojinović, koji je bio član Socijalističke partije Srbije, tako je i mogao biti snimljen "Lepa sela lepo gore", koji je bio čisto antirežimski film, kaže u intervjuu za "Jutarnji list" reditelj Radivoje Andrić.
„Tu je bilo, recimo, sedam vrsta scenarija, jedan koji ide na odobrenje Ministarstvu kulture, jedan koji dajemo ovom glumcu, treći onome, i tako dalje. Bilo je samo glavno da se ne pomešaju, da jedan od njih ne dođe u pogrešne ruke“, priseća se Radivoje Andrić za „Jutarnji list“ kako su se snimali filmovi u Srbiji tokom 90-ih.
Na pitanje da li je očekivao da će njegov poslednji film „Leto kada sam naučila da letim“ već skupiti 200 hiljada gledalaca u bioskopima, Andrić kaže da se on time ne opterećuje.
„Najvažnija mi je priča, a sve drugo izvan je moje moći. Priča mi je ideja vodilja i nastojim da ne nakalemljujem stvari. Jesmo li očekivali da će biti tako gledan? Naravno da nismo, ali to se dogodilo iz niza razloga. Kao prvo, u Srbiji je u poslednjih 20 godina snimljeno četiri do pet filmova za decu i ta ga je grupacija izdigla u hit. Za Klarom je bila prava pomama, u Kragujevcu smo doslovno bežali od dece koja su jurila za nama.
U jednom smo se trenutku našli između dve grupe dece, jedne koja je ulazila u bioskop i druge koja je izlazila. Morali smo jako paziti kako se ponašamo. Klara Hrvanović koja igra glavnu ulogu uistinu je postala njihov idol, ali mi smo je još pre snimanja pripremali da bi se nešto takvo moglo dogoditi, ali, naravno, prizemljivali smo je koliko smo mogli. To i sada radimo, film jest važna stvar, ali nije važnija od života“, zaključuje reditelj „Munja“ i „Kad porastem biću kengur“.
Bonus video: Prijem u Srpskom kulturnom centru povodom filma „Leto kada sam naučila da letim“