Izložba "Tačke pritiska - građa na jednom mestu" Siniše Ilića u saradnji sa Tinom Gverović i Bojanom Đorđevom, biće otvorena u petak, 19. aprila u 19 časova, u Galeriji Kvaka 22 u Beogradu.
Ova izložba okuplja radove izvedene u proteklih nekoliko godina, koji su rezultati dužih procesa istraživanja arhitekture, politike, likovnosti, boja, institucija, materijala.
Kao dugogodišnjim saradnicima ideja ovog trija jeste da radovi dele prostor u kojem se preklapaju i dodiruju. Pokretne slike, slike na različitim materijalima, instalacije i performativne akcije – Između dva sveta, Točke pritiska, Karbon i Chrompolitika – politika boja, imaju utemeljenja u različitoj građi, bilo da je reč o gruzijskim mozaicima, skultpurama Vjencelsava Richtera, zelenim površinama ili napuštenim fabričkim prostorima. Kroz ovu strukturu, umetnici istražuju tačke udaljavanja i spajanja saradničkih i umetničkih praksi između sebe kao i sa izvornim istraživačkim materijalima i metodologijama.
U petak 26. aprila u 18 časova biće održano vođenje sa autorima, kao i Non – Aligned Pressure Points, performativna reorganizacija prostora kao rezultat istraživanja postavke Muzeja Jugoslavije.
Siniša Ilić (Beograd, 1977.) je likovni umetnik koji se kroz raličite medije bavi društvenim fenomenima i mehanizmima istražujući forme rada, tenzija u društvu, nasilja i nestabilnih situacija. Istražuje forme kolektivnog rada, performansa, bavi se dizajnom scenskog i izvedbenog prostora.
Bojan Đorđev (Beograd, 1977.) je pozorišni reditelj i autor, sa iskustvom u istraživačkim i autorskim radovima. U fokusu radova su teme socijalističkog nasleđa i kapitalističke ekonomije. Posle FDU je studirao je na Das Arst u Amsterdamu i učestvovao u nizu međunarodnih festivala i programa.
Ilić i Đorđev su među osnivačima je TkH (“Teorije koja hoda”) umetničko teorijske platforma iz Beograda (2000 – 2017) i istražuju pozicije umetnika kao kustosa.
Tina Gverović se bavi instalacijom, crtežom, slikom, zvukom, tekstom i videom. Njen rad često u obliku imerzivnih, dezorijentirajućih instalacija razmatra afektivne odnose između ljudi, mesta i materijala, s posebnim fokusom na neutemeljene subjektivnosti. Gverović istražuje procese i akumulacije, istoriju i materijalnost, tela – u – tranzitu kao pokretne mase i lige o političke entitete, tela koja afektiraju i tela koja su afektirana.
Produkciju potpisuje Dragana Jovović, Izložba je podržana od Camberwell College of Arts UAL, i u sradanji sa Muzejem Jugoslavije i Udruženim umetničkim radom iz Beograda. Otvorena je do 1. maja, ponedeljkom i petkom od 17 do 21 čas i na zakazivanje putem mejla ili Instagram stranice Galerija Kvaka 22.
Bonus video: Biševac: Izložba EXPO bacanje para, gradnja Nacionalnog stadiona čista glupost