Geopoetika je za vreme trajanja Sajma knjiga objavila dva nova naslova. U pitanju su knjiga "Kronika sretnih trenutaka/Odlomci iz ludih osamdesetih" poznate rediteljke, teatrološkinje i književnice iz Zagreba, Snježane Banović i originalan, intiman, romantičan i surov roman "Meduze žive zauvek dok ih ne uhvate" mlade autorke Nađe Petrović, kaže se u saopštenju ove izdavačke kuće.
„Kronika sretnih trenutaka/Odlomci iz ludih osamdesetih“ je uzbudljivo, živo i moćno delo koje obuhvata burno muzičko vreme novog talasa, dramu pozorišta unutar i van njega, kao i uopšte kulturu Zagreba i Jugoslavije osamdesetih godina prošlog veka, knjiga u kojoj se emocije vešto prepliću sa činjenicama.
Prateći svoju mladost, u koju se i te kako vratila, Snježana Banović, inače bivša devojka Džonija Štulića, zahvatila je i sve društvene, političke promene lokalne i šire sredine koje su se našle u sendviču između revolucionarnih 70-ih i tragičnih 90-ih. Rezultat je svedočenje o komotnosti osamdesetih, osvajanju slobode u vremenu najlepših iluzija, kada mladost „izranja iz sna“…
Ovo je knjiga o društvu koje se radikalno i korenito menja, ali i album zanimljivih, poznatih i važnih likova i njihovih životnih priča. Iako će čitaocima biti posebno zanimljivo da čitaju o ljubavi koja je bila inspiracija za čuvene Azrine pesme „Usne vrele višnje“ „Jesi li sama večeras“, „Volim te kad pričaš“ i „Život običnog tempa“, ova knjiga znalački i moćno izjednačava ličnu priču i hroniku jednog društva.
Dramaturškinja i rediteljka, Nađa Petrović sa svojim romanom „Meduze žive zauvek dok ih ne uhvate“ predstavlja vrstu mladosti koju književna scena priželjkuje.
„Ovaj razigran, snažan i uznemirujuć roman započinje kao tinejdžerska drama odrastanja, ali se brzo pretvara u uzbudljivu intimnu ispovest, lepršavu i poetičnu, a istovremeno dirljivu i bolnu. To je priča o dubokoj i suštinskoj krhkosti, o strahu od smrti, ali i strahu od života. Intenzivno ispričana, posebna i razarajuće emotivna, a opet uronjena u sve nesigurnosti, nestalnosti i lomljivosti duše jedne mlade devojke. U tom kontrastu, gotovo nespojivih stvari, Nađa Petrović gradi svoj izrazito poseban autorski svet, a njena proza nam direktno u lice, snažno i bez zadrške baca netaknutu i nedvosmislenu istinu. Istinu u koju ne možemo da ne poverujemo, jer ta istina izbija iz svake reči, misli, pogleda i uzdaha glavne junakinje romana“, napisao je o ovoj knjizi filmski reditelj Srdan Golubović.
Bonus video: Poslednji sajam knjiga pod kupolom Hale 1