Izložba "Bakar gori" Lale Raščić Foto:Promo/Galerija Hestia

Izložba radova umetnice Lale Raščić "Bakar gori" biće otvorena večeras u 18 časova u galeriji i umetničkoj rezidenciji Hestia, saopšteno je iz ove instutucije.

Otvaranje izložbe Lale Raščić uveličaće specijalni gost, odnosno kum postavke, muzičar i interpretator bosanskih sevdalinki Damir Imamović, koji će prisutne, uz umetnicu, voditi kroz izložbu.

Okosnicu izložbe „Bakar gori“, koja će trajati do 28. aprila, čine dva kruga koji predstavljaju tradiciju i mitologiju – s jedne strane reč je o tepsiji, simbolu folklorne tradicije tepsijanja, a sa druge gorgoneju, apotropejskom prikazu Meduzine glave iz doba Antičke Grčke. 

I s ovom postavkom Lala Raščić nastavlja da se bavi nametnutim patrijarhalnim društvenim normama i izbavljenjem tradicije od folklorizacije nastale pod uticajem nacionalnih politika.

U procesu stvaranja radova umetnica se poziva na različitu literaturu, uključujući i esej „Smeh Meduze“ francuske feminističke autorke Helen Siksu iz 1975. godine u kojem autorka kao cilj teorijskog koncepta postavlja stvaranje feminističkog glasa, odnosno njegovo oslobađanje, koje je moguće jedino kroz čin pisanja. 

Izložba „Bakar gori“ Lale Raščić Foto:Promo/Galerija Hestia/Ivan Slipcevic

Jedan od krugova kroz koje se na izložbi oslobađa ženski glas jeste bakarna tepsija. Rotirajući zvuk tepsije odjekuje prostorom, a vezan je za drevnu tradiciju tepsijanja, koja je najviše prisutna na području Bosne i Hercegovine, ali i šireg Balkana. 

Drugi krug jeste gorgonej koji kod Lale Raščić poprima različite forme i medije – masku, objekte od stakla, crteže, video; pa i samu njenu formu – oblik savremene žene performerke u oklopu koja postaje medij za vraćanje glasa Meduzi.

Izložba „Bakar gori“ Lale Raščić Foto:Promo/Galerija Hestia

Za izradu tepsije i Meduzinog oklopa na ovoj izložbi bila je zadužena Nermina Beba Alić, jedina žena „kazandžijka“ u Sarajevu. 

Lala Raščić, koja je rođena 1977. u Sarajevu, u kom pored Zagreba i dalje živi, gradi svoj umetnički narativ oko pitanja feminizma, istorije, novih čitanja tradicije i mapiranja njenih tragova u današnjoj svakodnevici.

Izložba „Bakar gori“ Lale Raščić Foto:Promo/Galerija Hestia

Radovi umetnice su uvek na granici između performansa i multimedije, istovremeno kombinujući audio-vizuelno, pokret, sliku i crtež i skulpturalne objekte.

Bonus video: Memorijalni muzej Tome Rosandića u lošem stanju

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar