Otvaranje izložbe ,,Namerno - nemarno“ Vladimira Perića - Talenta Foto:Umetnička galerija Nadežda Petrović

U Umetničkoj galeriji ,,Nadežda Petrović“ u Čačku juče je otvorena izložba pod nazivom ,,Namerno - nemarno“ autora Vladimira Perića - Talenta. Izložba je realizovana kao Nagrada Galerije na 30. Memorijalu Nadežde Petrović koju je Perić dobio za umetničku instalaciju ,,Karantin za ptice“ postavljenu u Gradskom parku u Čačku gde se i danas nalazi.

Izložbu su otvorili direktor Umetničke galerije ,,Nadežda Petrović“ – Branko Ćalović i dr Milena Jokanović čiji će se tekst naći u katalogu izložbe.

Otvaranje izložbe ,,Namerno – nemarno“ Vladimira Perića – Talenta Foto:Umetnička galerija Nadežda Petrović

Pozdravivši okupljene ljubitelje umetnosti, Branko Ćalović predstavio je Perićev rad:

,,Vladimir Perić – Talent je multimedijalni umetnik prisutan na umetničkoj sceni već četiri decenije. Radove je predstavlјao pod pseudonimom Talent do 1996. godine, zatim osniva i izlaže u okviru grupe Talent Factory do 2006. godine kada se posvećuje projektu ,,Muzej detinjstva“ i drugim radovima koje izlaže pod svojim imenom. Izlagao je na više od 80 samostalnih i više od 200 grupnih izložbi u Srbiji i inostranstvu a zahvaljući učešću na Memorijalu Nadežde Petrović, večeras otvaramo njegovu samostalnu izložbu u našoj Galeriji. Izložba ,,Namerno – Nemarno“ između ostalog i na jedan duhovit i promišljen način prikazuje izložene radove o čemu ćemo više saznati od dr Milene Jokanović, naučne saradnice na odeljenju istorije umetnosti Filozofskog fakulteta u Beogradu.“

Milena Jokanović istakla je da posle četiri decenije umetnika na sceni, kada nam kaže da je namerno nemaran i sporedno – usporedan – što je naziv njegove prethodne izložbe koja bi trebalo da na kraju bude triptih, (sada svedočimo drugoj izložbi), ipak shvatamo da ovde zapravo ništa nije nemarno ni sporedno.

Otvaranje izložbe ,,Namerno – nemarno“ Vladimira Perića – Talenta Foto:Umetnička galerija Nadežda Petrović

,,Ako razmišljamo o Muzeju kao nekakvoj instituciji koja je paralelna sve vreme Perićevoj praksi, onda je meni zanimljivo da promišljamo koliko te naizgled sporedne odnosno, male i mikro istorije koje se nalaze u ovom svojevrsnom kontraarhivu i ogromnom privatnom muzeju sada zapravo govore o svim tim odbačenim ličnim povestima koje su se u ovom jako turbulentnom društvu, koje stalno menja ideologije i sisteme vrednosti, na kraju našle kod Perića a ne na krajnjem otpadu u potpunom zaboravu. Meni je baš veliko zadovoljstvo da iz te perspektive mislim o Perićevom radu kao o svojevrsnom kabinetu čudesa koji nas u stvari vraća nama samima i našim ličnim istorijama i vrednostima.“

Otvaranje izložbe ,,Namerno – nemarno“ Vladimira Perića – Talenta Foto:Umetnička galerija Nadežda Petrović

Vladimir Perić (1962) studirao je grafiku i fotografiju na Fakultetu primenjenih umetnosti Univerziteta umetnosti u Beogradu. Radovi su mu objavlјivani u mnogim uglednim publikacijama poput: 2nd Sight, Graphic Design After the End of Print Dejvida Karsona, časopisima: Domus, How, Graphics International, Blue, European Photography, Kvadart, Eterna, Reč, New Moment, Remont Art Magazin. Perićeva autorska tipografija, font FeO₂ (2001), uvrštena je u pregled najznačajnijih dostignuća grafičkog dizajna 20. veka u okviru publikacije ,,Icons of Graphic Design“ Stivena Helera i Mirka Ilića.

Bonus video: Jesenja izložba ULUS-a 2023.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar