Otvaranje izložbe kontroverznog nemačkog fotografa Borisa Eldgasena biće održano večeras od 19 časova u UK Parobrod u okviru Festivala fotografije "Vizualizator".
Boris Eldgasen šokirao je javnost kada je ove godine odbio prestižnu „Sony World Photography Award“, otkrivši da je fotografija „Električar“ kreirana uz pomoć veštačke inteligencije. Da li se slike generisane veštačkom inteligencijom, čak i one uverljive kao što je Eldgasenova, uopšte mogu smatrati fotografijama, samo je jedno od dilema koje je njegov postupak podstakao. Boris Eldgasen kroz svoj rad navodi na preispitivanje kreativnih, ali i etičkih implikacija sve učestalije prakse sintetičkog kreiranja sadržaja. Urgentnost u edukaciji javnosti o ovim strategijama još jedno je važno pitanje koje je Eldgasen pokrenuo.
Izložbu „Pseudomnesia – Fake Memories of Art History“ čine promtografije – slike generisane veštačkom inteligencijom, među kojima je i kontroverzni „Električar“. Radovi predstavljaju fascinantnu studiju vizuelnih umetnosti i proces njihovog generisanja menjao kroz istoriju.
Naziv izložbe dolazi od klasičnog grčkog izraza pseudomnesia kojim se označava pseudosećanje, poput lažnog sećanja na događaje koji se nikada nisu desili, za razliku od jednostavno netačne uspomene. Ove promptografije su stvorene kroz razrađen proces, kombinovanjem tekstualnih promptova i spajanjem slika-promptova, kao i tehnikama popravke i prepravke slika.
„Da li veruješ svojim očima?“ slogan je ovogodišnjeg Festivala fotografije „Vizualizator“. Centralna tema festivala je uticaj veštačke inteligencije na fotografiju i medije. U periodu od 15. novembra do 7. decembra biće priređeno ukupno 12 izložbi na više lokacija u Beogradu, kao i brojne konferencije, tribine i predavanja.
Bonus video: Izložba „Lavirint devedesetih“