Mladi violončelista iz Srbije, Petar Pejčić, ostvario je istorijski uspeh za našu zemlju i region na jednom od najprestižnijih međunarodnih muzičkih takmičenja "Kraljica Elizabeta", osvojivši peto mesto, a šta je sve bilo potrebno i zbog čega je ovo takmičenje poznato kao jedno od najzahtevnijih govorio je za Nova.rs.
Takmičenje „Kraljica Elizabeta“ od svog osnivanja 1937. godine, postalo je odskočna daska za mlade violiniste, pijaniste, pevače i violončeliste na pragu međunarodne karijere. Održava se svake godine u Briselu za drugi muzički instrument (glas, klavir, violina, violončelo).
Ove godine je organizovano takmičenje za violončeliste, na kome je učestvovao i Pejčić koji je bio najmlađi finalista ovog takmičenja.
On ima 20 godina i rođen je u Beogradu u muzičkoj porodici, a trenutno pohađa univerzitet „Felix Mendelssohn Bartholdy“ u Lajpcigu u klasi profesora Petera Brunsa. Petar Pejčić je jedini srpski izvođač koji je sa prostora Srbije i bivše SFRJ, osvojio nagradu na ovom prestižnom takmičenju, a za Nova.rs kaže da nije očekivao toliki uspeh.
– Još uvek nisam imao vremena da se osvrnem i u potpunosti sagledam sve što mi se desilo ovih mesec dana, ali ću se potruditi da sa vama i vašim čitaocima podelim neke trenutne utiske. Prvenstveno sam ponosan na činjenicu što sam jedini srpski finalista u istoriji ovog čuvenog takmičenja pored Stefana Milenkovića (koji je svojevremeno osvojio dvanaestu nagradu ako se ne varam) i što imam priliku da reprezentujem našu zemlju na ovako velikoj i značajnoj sceni – kaže Pejčić.
Ističe da bi bio neiskren kada bi rekao da nije očekivao uspeh, jer je psihička stabilnost i samouverenost ključna u pripremi, kao i u scenskom nastupu.
– Međutim, budući da imam tek dvadeset godina, da mi je ovo prvi veliki konkurs i da je u pitanju ubedljivo najveće i najznačajnije čelističko takmičenje (poput Wimbledon-a za klasičnu muziku), ipak sam ostao blago zatečen pozitivnom reakcijom publike i medija u Belgiji, koji su nivo popularnosti takmičenja, u svetu klasične muzike, podigli do svetskih razmera – priznaje Pejčić.
Prisutnost njenog visočanstva kraljice Matilde, nastup u finalu sa fantastičnom Briselskom Filharmonijom, kao i brojni angažmani kao posledica nastupa u finalu su, veli, nagrada sama po sebi, a da ne govorimo o prestižu same nagrade i njenog istorijskog značaja, kako za njega lično, tako i za našu zemlju.
Takmičenje „Kraljica Elizabeta“ je poznato kao „izuzetno specifično i zahtevno.“
– Potrebno je pripremiti skoro tri sata muzičkog programa na najvišem mogućem nivou. Za pripremu zadate kompozicije u finalu konkursa je predviđeno samo nedelju dana, potpune izolovanosti od spoljašnjeg sveta (bez telefona, interneta itd.). Ovo je definitivno bio najizazovniji i najstresniji deo. Kompozicija Jörga Widmanna, čuvenog nemačkog savremenog kompozitora, je izuzetno tehnički zahtevna, a bez asistencije profesora, kolega i generalno spoljašnjeg sveta, umetnik je prepušten svojim dosadašnjim saznanjima i iskustvu. Međutim, bio sam spreman za ovaj mentalni i fizički izazov i uspeo sam da veoma uspešno izvedem delo, kao i Šostakovičev 2. čelo koncert. Ovih mesec dana su kruna mog dosadašnjeg stvaralaštva i veoma se radujem predstojećim koncertima, turnejama i izazovima u mojoj daljoj karijeri – zaključuje Petar Pejčić.
Bonus video: Stefan Milenković i Nele Karajlić
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare