Ono što nas privlači jeste da ćemo imati priliku da vidimo autentičnu produkciju njihovog dela po Krležinom romanu, a upravo takva dela, kao što je i film Slobodana Šijana „Ko to tamo peva“ po tekstu Dušana Kovačevića, čine zanimljiv izbor u kulturnim razmenama, kaže za Nova.rs Ana Pavlović, umetnička direktorka Baleta nacionalnog teatra povodom gostovanja Hrvatskog narodnog kazališta Zagreb sa baletom „Gospoda Glembajevi“.
Izvođenje je zakazano za 28. april u 19.30 na Velikoj sceni Narodnog pozorišta u Beogradu. Neoklasični balet „Gospoda Glembajevi“ u koreografiji i režiji Lea Mujića, insiprisan je najslavnijim delom Miroslava Кrleže koje je, pre pet godina, u sezoni 2016/ 2017, prvi put dobilo baletsku verziju na odabranu muziku Ludviga van Betovena i Sergeja Rahmanjinova. Mujić, koji je i autor libreta, stvarajući ovaj balet, koristio je i prozne tekstove Miroslava Кrleže iz ciklusa „O Glembajevima“. Scenografiju je uradio Stefano Кatunar, a kostime Manuela Paladin Šabanović.
„Glembajeve čitam kroz emocije; zanimaju me odnosi među likovima, karakteri, njihovi fetiši, sistem vrednosti, sukob oca i sina, zavisnost o majci i opčinjenost maćehom… Upravo to balet sjajno prenosi… prevodeći u baletsko delo jednu od najznačajnijih hrvatskih drama“, govorio je Leo Mujić u izjavi medijima uoči premijere koja je bila 30. maja 2017. godine.
– Balet HNK je poslednji put gostovao na našoj sceni 2003. sa predstavom “Cirkus Primitif” u koreografiji Staše Zurovca. Tako se i desila kasnije saradnja sa Zurovcem koga je Ljubivoje Tadić, tadašnji upravnik, pozvao da napravi balet „Ko to tamo peva“ koji se već 18 godina uspešno igra i imam tu čast da najavim njegovo 200. izvođenje, čime ćemo 29. aprila obeležiti Svetski dan igre – priča Pavlović.
Ona podseća da je i od gostovanja našeg Baleta u HNK u Zagrebu prošlo skoro dve decenije.
– Tada smo gostovali sa predstavom „Doktor Džekil i mister Hajd“ u koreografiji Vlade Logunova. Izuzetno mi je drago što mogu da najavim da ćemo imati prilike da se u junu mesecu predstavimo zagrebačkoj publici i to baš sa predstavom „Ko to tamo peva“. Nadam se da ćemo ostvariti učestaliju i čvršću saradnju i da ubuduće nećemo praviti decenijske pauze.
Primabalerina Ana Pavlović smatra da je regionalna saradnja jedan od važnijih strateških ciljeva i kao umetnička direktorka Baleta trudiće se, kako kaže, da je ostvari i unapredi.
– U „Zlatno doba“ Baleta postojala je izuzetna saradnja svih nacionalnih kuća širom bivše Jugoslavije koje su pozitivno uticale jedna na drugu i na taj način doprinosile razvoju umetnosti. Postojala je maltene objedinjena scena, a mi sada tako malo znamo jedni o drugima. Iz tog razloga se još više radujemo i željno iščekujemo Balet HNK, da se vidimo, družimo i uporedimo. Želimo im toplu dobrodošlicu i nadamo se uspešnoj saradnji – naglasila je Ana Pavlović.
Bonus video: Balerina Tatjana Tatić – Balet je kratkotrajna i surova profesija