Fondacija Hartefakt organizuje po deseti put "Konkurs za najbolji savremeni angažovani dramski celovečernji tekst" do 15. oktobra.
Pozorišni reditelj Haris Pašović predsedava žirijem, u kome su još i dramske autorke Biljana Srbljanović i Tena Štivičić koji će napraviti uži izbor od pet najuspešnijih, do sada neobjavljenih tekstova, i doneti odluku o pobedničkom tekstu.
„Drama i komedija su uvek bile, i danas su, izraz same srži ljudskih odnosa u jednom društvu. One su istovremeno bit psihološkog, socijalnog, političkog i metafizičkog stanja određene zajednice i ljudskog roda u cjelini. Aristotelovski strah i sažaljenje koje drame postižu su načini pojedinačnog i grupnog iscjeljenja. Jer svet je bolestan“, rekao je Pašović, pozivajući mlade autore da uzmu učešća u konkursu i dodao da će u stranice dosadnih, konvencionalnih komada zamotati burek i hranu za ptice.
„Zanima nas samo pravo pozorište“, poručio je Pašović.
Hartefaktov konkurs do sada je prepoznao brojne autore čiji su pobednički tekstovi imali velikog uspeha na pozorišnim scenama.
Tu su Olga Dimitrijević sa tekstom „Radnici umiru pevajući“, Doruntina Baša „Prst“, Vesna Perić „Šta je ona kriva nije ništa ona kriva“, Mirza Skenderagić „Probudi me kada završi“, „Ovaj će biti drugačiji“ Staše Bajac, „Muškatle mogu preživeti sve“, autorke Ive Brdar, „Poslednji afterparti“ Dina Pešuta i „Bordel Eden“, Benjamina Bajramović.
Pravo učešća na konkursu imaju autori i autorke koji pišu na srpskom, hrvatskom, bosanskom i crnogorskom jeziku.
Osvajanje prvog mesta na konkursu podrazumeva dodelu novčane nagrade i otkup autorskih prava za premijerno izvođenje pobedničkog komada u produkciji Hartefakta u jednom od regionalnih pozorišta.
Kao i prethodne godine, prijave se dostavljaju samo elektronskim putem, popunjavanjem formulara koji se može pronaći na Hartefaktovom sajtu isključivo pod šifrom uz navođenje naziva drame zbog anonimnosti konkursa.