Foto: Privatna arhiva

Radionice pod nazivom "Pokretanje rečnika: između prikupljanja i transformacije (kolektivne refleksije umetnickih praksi u ruralnom)" biće održane 14. juna u 13 časova u Gete institutu u Beogradu, i dan kasnije od 12 sati u Skup Udruženju Novi Sad.

Edukativni program „What could/should curating do“ (Šta bi kustosiranje trebalo/moglo da radi), koji je pokrenula kustoskinja Biljana Ćirić, organizuje radionicu s ciljem pokretanja razgovora o ruralnim kulturnim praksama u regionu.

Biljana Ćirić Foto: Muzej savremene umetnosti

Grupa kustosa i umetnika, koju čine Asida Butba, Anna Ilchenko, Andrey Parshikov, Laura Rositani i Mirjana Savić, radila je na jednogodišnjem projektu u okviru kog su istraživali primere ruralnih zajednica povezanih s umetničkim procesima na Zapadnom Balkanu. Kustoski pristup grupe teži da preispita ideju arhiva kao jednostavne zbirke informacija s ciljem da ovo istraživanje uvek bude živo i dinamično. Istraživačka polja uključuju ekonomiju, politiku, umetnost, duhovnost i rodna pitanja, a sva ona sakupljena su kroz ideju rečnika. I rečnik, objašnjava Biljana Ćirić, ne služi samo kao arhiv, već i pokušaj pronalaženja novih značenja za određene reči.

Cilj ove radionice jeste da proširi istraživanja na tu temu i učini ih javnim i kolektivnim. Neka od pitanja, koje bi učesnici želeli da razrade kroz radionice 14. i 15. juna jesu: Kolektivno stvaranje umetnosti – koncept koji prevazilazi ljudsku saradnju i uključuje interakcije sa ljudskim i ne-ljudskim entitetima, uključujući samu Zemlju; Načini usvajanja i fuzije više ekonomskih i životnih strategija praksi u ruralnim područjima i da li i kako mogu postati korisna referenca za razmišljanje o postpandemijskoj krizi u kojoj se nalazimo; Rodne složenosti u ruralnim sredinama kroz prizmu porodičnih projekata i nevidljivog rada žena; Prisustvo duhovnosti kao kolektivnog principa i zajedničkog etosa.

Program radionica, koje su besplatne i otvorene za sve, podrazumeva prezentaciju istraživačkog procesa i rečnika, razmenu ideja i iskustava, kolektivno čitanje, grupnu diskusiju, kreiranje kolektivnog manifesta, zaključak i utiske o radionici i njenim rezultatima.

Bonus video: Kako deca doživljavaju pozorište

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar