Kroz izložbu "Francuski gest" u Galeriji Nar u Zemunu, koja će biti otvorena do 2. marta, sutra u 18 časova će provesti umetnici Arion Asllani i Isidora Fićović.
Postavku čine dela umetnika Pera Nikčevića sa njegovim najnovijim motivima grada Pariza, gde živi i stvara više decenija, kao i pomenutog umetnika Ariona Asllanija (Beograd), sa motivima nastalim tokom njegovih umetničkih akcija sa mostova u Beogradu i drugih prirodnih okruženja u Srbiji, kao i radovima iz Pariza, nastalim tokom njegovog boravka u Cité-u (Cité internationale des arts).
Na izložbi se predstavlja i umetnica Isidora Fićović (Beograd) sa svojim najnovijim umetničkim radovima, motivima istočne i zapadne kapije u Beogradu, simboličkim prikazima tački prolaska, kretanja, u njenom umetničkom istraživanju kroz gradove sveta, od Japana do Pariza, građenim metodom gestualni ritam tačke, čiji je razvoj u procesu tačkanja umetnica započela na umetničkoj rezidenciji u Cité-u u Parizu.
– U kolorističkom i u konceptualnom smislu, izložba interkulturalno spaja dva grada, Pariz i Beograd, mesta inspiracije i stvaralaštva pomenutih troje umetnika – Pariz, oličenje grada svetlosti i umetnosti, i Beograd koji se predstavlja sa kapijama kao simbolima izlazka i zalazka sunca, osnovnoj pokretačkoj sili života na planeti Zemlji, kao i drugim motivima iz prirode – piše istoričarka umetnosti Iva Leković.
„Francuski gest“, kako objašnjava Lekovićeva, u metaforičkom diskursu referiše na odnos kako prema prirodi i svetlosti, tako i prema istorijsko – kulturnom nasleđu slikanja / crtanja rukom, spajajući na izložbi tri umetnika, sa tri različita senzibiliteta i izraza, ali opet sa radovima nastalim svojstvenim gestom kao njihovim autentičnim likovnim izrazom u datom kontekstu.
– Poznati simboli Beograda i Pariza formalno su predstavljeni na različite načine, te kod Nikčevića vidimo realistično predstavljanje delova grada (sa motivima Trijumfalne kapije, Ajfelovog tornja, Palate pravde…), koji sadrže nešto od impresionističkog kadriranja. S druge strane, Fićović se služi nešto izraženijim rakursima i krupnijim nanosima boje. Piktoralna usredsređenost na motive Istočne i Zapadne kapije Beograda, ukazuje na mogućnost prelaska granica, na urbanističke interpunktove koji simbolički naglašavaju otvaranje ka svetu. Nasuprot tim realnim toposima, Arion Asllani polazi od jedne modernističke paradigme koja kombinuje različite umetničke prakse, spajajući ono osnovno umetničko polazište (crtež) sa vrlo savremenim koncepcijama, koje podrazumevaju akciju, performans, „izvođenje“ umetničkog dela – ističe, između ostalog, Iva Leković.
Bonus video: Izložba Andreja Josifovskog Pijaniste