Drugi pozorišni festival balkanskog kulturnog prostora "Teatar na raskršću", koji je trebalo da bude održan od 12. do 19. marta u Nišu, odlaže se za septembar zbog koronavirusa, saopštili su danas organizatori. Pokrovitelj festivala trebalo je da bude predsednik Srbije Aleksandar Vučić što je izazvalo revolt nekih učesnika i dovelo do otkaza i ostavki.
Narodno pozorište u Nišu, koje organizuje festival, saopštilo je da je odluka o odlaganju festivala doneta na osnovu preporuke Instituta Batut iz Beograda da se odlože sve međunarodne manifestacije.
Niški festival je trebalo da okupi ansamble pozorišta iz 12 država, te je zbog mera predostrožnosti, manifestacija odložena i biće održana od 9. do 16. septembra.
Inače, festival „Teatar na raskršću“ suočio se sa nizom problema nakon što je upravnik Narodnog pozorišta u Nišu Spasoje Ž. Milovanović u decembru prošle godine saopštio da će pokrovitelj manifestacije biti predsednik Srbije Aleksandar Vučić.
Pojedini reditelji, kao i članovi Programskog saveta, to su doživeli kao politizaciju pozorišta i festivala i odlučili da ne učestvuju.
Tako su se iz Programskog saveta povukli njegov predsednik i jedan od osnivača festivala, reditelj Nebojša Bradić, zatim selektor Aleksandar Milosavljević iz Novog Sada, Darko Lukić iz Zagreba i Dejan Petković iz Niša.
Reditelj Kokan Mladenović odustao je od režije predstave „Sitničarnica kod srećne ruzke“ koja je trebalo da otvori festival na dan Narodnog pozorišta u Nišu, a Teatar „Čiki Gergelji“ iz Temišvara otkazao je učešće sa predstavom „Labudovo jezero – novo viđenje“ u Mladenovićevoj režiji.
Među prvima koji su se oglasili zbog Vučićevog pokroviteljstva bio je reditelj Igov Vuk Torbica, koji je odustao od režije predstave u niškom pozorištu zakazane za narednu sezonu, ali je njegova predstava „Bakhe- kratak pregled raspada“ u produkciji Narodnog pozorišta Bitolj ostala na programu festivala.
Sa festivala su povučene predstave „Ko se boji Virdžinije Vulf“ u režiji Lenke Udovički (koprodukcija Beogradskog dramskog pozorišta i „Ulysses“ sa Briona) i „Antigona“ Slavoja Žižeka i Hrvatskog narodnog kazališta iz Zagreba, a u obrazloženju su navedeni različiti razlozi.