Aktivistkinje Saveza feminističkih organizacija "(Re)konekcija" Silvia Dražić i Vera Kopicl ocenile su da činjenica da je Novi Sad Evropska prestonica kulture (EPK) za ovu godinu nije dobro iskorištena za jačanje lokalne kulturne scene, već su organizatori išli na "estradizaciju i spektakl", zbog čega je lokalna nezavisna kulturna scena danas još slabija, iako je Novi Sad titulu EPK dobio upravo zahvaljujući njenoj autentičnosti.
„U EPK se ide na veće projekte, spektakularizaciju celog dogadjaja, dok se najmanje prostora dalo na aktuelnu umetničku produkciju koja je uvek zapostavljena“, kazala je Silvia Dražić u intervjuu za portal Seecult (Seecult.org).
Dodala je da je programe EPK zauzela popularna kultura koja je potisnula „visoku umetnost“.
„To je dovelo do estradizacije i spektakularizacije celog programa, pogotovo muzike koje je bilo dosta, verujem delom i zato što je uredništvo same EPK poteklo iz (muzičkog festivala) Exita, a oni u muzici imaju najviše iskustva. To je, opet, u neskladu sa onim – zahvaljujući čemu je dobijena titula EPK – potpuno drugim konceptom kulture“, navela je Silvia Dražić.
Vera Kopicl je kazala da joj je „bolno“ što su slomili lokalnu scenu, pa čak i komercijalnu.
„Nisu, na primer, podržavali nove klince, nove bendove, a istovremeno su imali provincijalni odnos prema već etabliranim umetnicima iz tog komercijalnog bekgraunda, Recimo, imate jednu Katalin Ladik koja je evropsko umetničko ime, dobitnicu nagrade ‘Joko Ono’, ali je niste imali nigde istaknutu. Isticala se Lolobridjida jer je popularna, jer će dovesti publiku… Mislim da je to baš ponižavajuće za lokalnu scenu“, navela je ona.
Bonus video: Predstava „Sitnice koje život znače“
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare