Branimir Džoni Štulić, Foto: Petar Peca Popović

Ovo je zloćudna zloupotreba mog lika i stiha iz najnižih pobuda, poručio je Branimir Džoni Štulić povodom otvaranja Muzeja Novog vala u Zagrebu, u koji su uvršćene stvari za koje organizatori tvrde da pripadaju muzičaru.

Uoči vikenda u centru Zagreba, u Vlaškoj ulici otvoren je Muzej Novog vala, s ciljem da publici predstavi muzički i supkulturni pokret koji je s kraja sedamdesetih i početka osamdesetih uzdrmao tadašnju Jugoslaviju. Želja osnivača Muzeja Novog vala jeste da u tom gradskom prostoru dočaraju vreme koje i danas opčinjava mnoge, i to kroz muziku ali i artefakte svih onih bendova koji su bili ključni za hrvatski novi talas. Među njima su Azra, Haustor, Film, Prljavo kazalište…

Foto:Neva Zganec/PIXSELL

Stoga su pred posetiocima ovog muzeja brojni albumi, fotografije, plakati, omladinska štampa iz onog vremena. Ali, tu su, kako su objašnjavali pokretači. i lični odevni i drugi predmeti novotalasnih zvezda, poput šešira Davorina Bogovića koji je nosio u jednom spotu Prljavog kazališta, kombinezon u koji je mnogo puta bio odeven Darko Rundek iz Haustora, a i peškir kojim je na nastupima znoj brisao Džoni Štulić

Svečano otvaranje ovog muzeja, kako su preneli hrvatski mediji, okupilo je u petak uveče mnoge zvanice, a među njima je bio nekadašnji Štulićev kolega iz Azre Jurica Pađen. Muzičar se obratio okupljenima, rekavši kako je Štulića pitao za saglasnost da u Muzeju Novog vala budu izložene njegove gitarske pedale i peškir i da je Džoni pristao. Dodao je šaljivo i kako je peškir, naravno, opran…

Štulićeve memorabilije donirala je i pozorišna rediteljka i teatrološkinja Snježana Banović.

– Radi se o Štulićevim stihovima pisanima rukom i to pripada u muzeju. Bolje da su tu nego negdje kod mene u ladici – kazala je, kako je preneo „Večernji list“, Snježana Banović. Među artefaktima koje je donirala jesu rukom pisani Štulićevi stihovi na papiru s logom Jugotona za pesmu „Volim te kad pričaš“.

Foto:Neva Zganec/PIXSELL

Međutim, samo dva dana nakon otvaranja Muzeja Novog vala oglasio se Branimir Džoni Štulić, koji je na Fejsbuku napisao da artefakti koji se reklamiraju kao njegovi to nisu:

– Povodom otvaranja Muzeja Novog vala primoran sam objasniti da izloženi ručnik i tenisice nisu moje, već Pađenove, pošto idu uz njegove zebraste špilhoznice u kojima je svirao na „Zadovoljštini“; moje su tri pedale koje su mi kod njega ostale, i za koje nije imao odobrenje da ih daje, kao što kaže, jer po običaju izvrće i laže – odsečan je bio Štulić.

Osvrnuo se i na poruku, koju je na otvaranju muzeja uputila direktorka Turističke zajednice Grada Zagreba Martina Bienenfeld, kako je „važno da nove generacije na ovoj adresi mogu saznati kako su živeli, bili buntovni i kakva je bila njihova mladost“, navevši:

– A što se bunta tiče, direktorica Turističke zajednice grada Zagreba je zadnja osoba da se u taj pojam ugrađuje, koliko je, uostalom, nakaradna i sama pomisao da Muzej (po sebi smetlište povijesti i odlagalište otpada) – otvoren i odobren uz pomoć ustanovljenih krvopijskih strukovnih i inih udruženja – na otporu počiva. A za moj dijelak u tome, izjavljujem da je to zloćudna zloupotreba moga lika i stiha iz najnižih pobuda, i da mi se, kao strancu koji nema ništa s vama, skinete s nježnika – odbrusio je Džoni Štulić na svom Fejsbuk profilu.

Uoči otvaranja muzeja, opisujući kako je zamišljen sam prostor u centru Zagreba, scenograf Davor Antolić Antas, koji ga je dizajnirao, izjavio je za Slobodnu Evropu da su želeli da izgleda kao klub:

– Sam postav isto nije klasični postav – ravne slike i slično, nego sve je malo novovalno i pankerski. Dakle, mislim da će to biti užitak pogledati, čeprkati po tome, istraživati i uživati u tom prostoru.

Bonus video: Glas, dirka, bas

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare