Foto: Todd MacDonald

Poslednja predstava "Dvostruko ubistvo - Klovnovi / Ispravka" britanske Kompanije Hofeša Šehtera iz Londona, na jubilarnoj ediciji 20. Beogradskog festivala igre, biće odigrana večeras i sutra od 20 sati u Operi i teatru Madlenianum, najavljeno je u Nacionalnoj fondaciji za igru.

Time će biti zatvoren ovaj međunarodni festival posle 17 gostujućih predstava u Beogradu i Novom Sadu. Koreograf i osnivač trupe Hofeš Šehter iz Izraela, koji će večeras primiti nagradu festivala „Jovan Ćirilov“, danas je imao susret sa medijima.

Šehter je podsetio da njegova trupa postoji punih 15 godina, te istakao da su veoma traženi, i tako neprestano putuju po celom svetu, a da mu se izuzetno dopada u Beogradu u koji je stigao juče i imao prilike da prošeta gradom.

Foto:Hugo Glendinning

Uzbudljiva nova postavka slavnog koreografa Hofeša Šehtera predstavlja dva sasvim različita umetnička dela savremenog trenutka u jednoj pozorišnoj celini, kao diptih.

„Moj rad je obično veoma brz i energičan, kako se može videti i u delu „Klovnovi“, koji sam originalno postavio 2015. godine za Holandski teatar igre. Komad je nabijen energijom, ritmom, dinamikom, brzinom, a bavimo se pozorišnim scenskim ubistvima, koje uspevaju da uznemiravaju publiku. Opet, drugi komad „Ispravka“ u ovoj celini „Dvostruko ubistvo“ je drugačiji, mirniji, morao sam malo da usporim, što mi je bio izazov. Tu smo tražili drugačiji ugao ljudskosti, a za mene koji sam energičan i uvek brz, neobično mi je bilo da radim mirniji komad“, istakao je koreograf Šehter.

Uz sarkastičan naklon sve većoj ravnodušnosti ljudi prema nasilju, segment „Klovnovi”, originalno su kreirani za prvi ansambl čuvenog Holandskog teatra igre iz Haga, a kasnije pretočeni u film za BBC. Predstava oslobađa vrtlog koreografske anarhije, postavljajući pitanje: „Koliko smo daleko spremni da idemo u ime zabave?“.

U potpunoj suprotnosti, kako je objasnio koreograf, delo „Ispravka“ donosi dirljivu, krhku energiju na scenu.

To je komad koji nudi ljudski, sirov i saosećajan trenutak u kome se nasilje, nežnost i nada razotkrivaju kroz autorov bioskopski objektiv.

„Uvek iscrtavam svoj život i govorim o nečemu što me lično pokreće. Kako dolazim iz Izraela, Jerusalema, tamo su uvek bile aktuelne priče o nasilju i različitim vođama. Razmišljali smo šta bi to mogao da bude poklon za našu publiku, i prvo smo došli do odgovora – vreme, a onda i – nada. Da bi se to sve kreiralo, svakako jeste teško, ali to smo želeli i uspeli da ostvarimo“, naglasio je izraelski koreograf sa trupom iz Londona, koji uvek sam stvara muziku za svoje projekte savremene igre.

A HOFESH S DOUBLE MURDER – THE FIX Foto:Todd MacDonald

Šehter kao umetnički direktor svoje kompanije sa sedištem u Londonu, osnovane 2008. godine, na repertoaru danas ima čuvena dela: „Uspon” (2006), „U tvojim sobama” (2007), „Umetnost neosvrtanja” (2009), „Politička majka” (2010), „Politička majka: koreografski rez” (2011), „Sunce” (2013), „Varvari” (2015), „Veliko finale” (2017), „Dvostruko ubistvo” (2021).
Za mlađi ansambl su stvoreni komadi – „Predstava” (2018), „Politička majka Unplugged” (2020) i „Savremena igra 2.0” (2022).

Radio je koreografije za pozorište, televiziju i operu, u njujorškoj Metropoliten operi, londonskoj Kraljevskoj operi. Za nagradu Toni, nominovan je 2016. godine za koreografiju mjuzikla „Violinista na krovu” na njujorškom Brodveju.

Tokom 2018. godine prikazan je i prvi film njegove trupe „Klovnovi Hofeša Šehtera“ na kanalu BBC, ša velikim uspehom. Naredni, kratki film „Politička majka: finalni rez“ je premijerno emitovan u Velikoj Britaniji 2021. godine.

Kompanija Hofeša Šehtera je 2020. godine ovenčana prestižnom baletskom nagradom „Fedora – Van Cleef & Arpels“ za komad “Svetlost: Bahove igre”, u saradnji sa Kraljevskom danskom Operom.

Bonus video: Aja Jung – najava festivala igre 2022.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar