Producentska kuća "Iervolino entertejnment" zvanično počinje sa radom 1. jula u Novom Beogradu i za početak ulaže šest miliona evra u veliki studio gde će se praviti crtani filmovi za Diznija, Piksar i još neke kod nas manje poznate platforme, a to će doneti i višestruke prednosti domaćoj kreativnoj i filmskoj industriji, kaže za portal Nova.rs Gordan Matić, direktor Filmskog centra Srbije.
– Mislim da će ukupna investicija kompanije Andree Iervolina biti najveće strano ulaganje u kreativnu industriju u Srbiji do sada. Iervolino je kao producent radio sa glumcima poput Morgana Frimena, Džona Travolte, Džonija Depa… Kao producent je stao i iza dugometražnog animiranog filma „Arktički psi“, koji je postao svetski hit, a njegova kompanija otkupila je i intelektualna prava na neke junake od Diznija i Piksara. Ona su u ovom trenutku vredna negde oko 90 miliona dolara. Njegova namera je da se u studiju u Beogradu, koji se planira na 7.000 kvadrata, proizvode kratki animirani filmovi do 10 minuta, takozvani šort-kontent, jer u tome vidi budućnost, a iza svega što bude ovde urađeno stajaće da su „Made in Serbia“ – kaže Matić.
Iervolino je trenutno ju Srbiji, na Novom Beogradu renovira se prostor gde bi trebalo da budu smešteni sedište njegove firme, prateće službe, mali bioskop. Kako je navedeno kada je pre nekoliko dana potpisan memorandum o razumevanju „Iervolino entertejnmenta“ i Vlade Srbije, plan je da u studiju do kraja godine bude zaposleno 100 ljudi, a 580 do kraja 2021. godine.
? Un'importante opportunità per #IervolinoEntertainment.
La società annuncia la firma di un Memorandum of Understanding, con la Repubblica Serba per la produzione di contenuti web in formato #shortcontent attraverso Iervolino Studios d.o.o.⤵️ @IervolinoAndrea #Arctic pic.twitter.com/gKDNaKwG5k— Iervolino Entertainment (@IervolinoEnt) June 5, 2020
Iza ovog posla stala je država, a Filmski centar je, kaže Matić, uputio poziv, predstavio potencijal naše zemlje i pružio logistiku.
– Iervolina upoznajemo sa domaćim udruženjima animatora, pomažemo mu u kontaktima sa akademijama umetnosti u Beogradu i Novom Sadu… Sa njim će doći i vrhunski profesionalci i naši ljudi će raditi sa njima, na najsavremenijoj opremi. Benefit je pre svega u tome što naše ljude više ne moramo da šaljemo na usavršavanja u London, Kanadu i drugde po svetu. Moći će da ostanu ovde, da rade sa najboljim stručnjacima za 3D animaciju, u studiju opremljenom po najvišim standardima. I na fakultetima smo razgovarali o tome da studenti mogu da dolaze da se obučavaju u studiju, da dolaze i na probni rad. Ovde bi se radili kratki animirani filmovi, serijali za Diznijevu i Piksarovu platformu za takve sadržaje. Likovi su već kreirani, ali će scenario, režija, produkcija, pozadina, zapleti… Sve će to biti rađeno kod nas, što znači i imena naših autora na platformama – navodi Matić.
Iervolinova ideja je i da se u Beogradu i drugim gradovima u Srbiji prave habovi, gde bi se obučavali novi ljudi za ovaj posao.
– Mi nemamo ni kadrove ni infratrukturu za tako nešto – dodaje Matić.
On kao još jednu prednost dolaska ove kompanije po domaću kinematografiju vidi i u tome što bi Iervolino kao producent mogao da podrži i domaću produkciju.
– Zamolili smo ga da uđe u partnerstvo u projekat koji je dobio sredstva u Filmskom centru Srbije. To je prvi naš dugometražni animirani film posle dugo vremena, „Bio dvaput jedan kralj“ („Twice Upon A Time“) Vojina Vasovića, u koji je Iervolino načelno pristao da se uključi. On može da ga podrži u tom smislu da film ne samo bude završen, nego i da kroz distribuciju bude viđen širom sveta. U našoj kinematografiji se autori igranih i dokumentarnih filmova još i snalaze, ali smo, opšte uzev, najtanji u animaciji. Ovim će biti ispunjena ta praznina ne samo u Srbiji, nego i u regionu – zaključuje Matić.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare