Povodom reizdanja albuma Riblje Čorbe na novom vinilu "Večeras vas zabavljaju muzičari koji piju" u Hrvatskoj, u "Večernjem listu" se pojavio tekst koji prilično iznenađujuće analizira odnos Bore Đorđevića i Đorđa Balaševića.
„U vreme dok se kompromiserski Balašević unisono i nekritički uzdiže na nivo “sveca”, jedan drugi, ali sjajan srpski autor, zbog svoje je jezičavosti i kasnije političke pozicije četnikovanja devedesetih u drugom planu, iako je po svemu u “realnom vremenu” osamdesetih godina bio ispred Balaševića“, piše Hrvoje Horvat, kritičar „Večernjeg lista“ i dodaje da je „naspram kompromisnog Balaševića, Bora Đorđević bio je puno bolji pesnik koji “ratuje sam”.
„Ali, istorija umetnosti nagledala se sličnih paradoksa, pa je i Boru Đorđevića potrebno posmatrati po onome što je radio u stvarnom “tajmlajnu”, pre nego je “usrao motku” problematičnim stavovima i izjavama. Ali, bilo čije izjave ne mogu poništiti ono što je napravio pre, a Đorđević je napravio puno važnih stvari“, smatra Horvat, pišući o albumu „Večeras vas zabavljaju muzičari koji piju“, koji je doživeo reizdanje na vinilu za „Croatia Records“.
„Ima tu hitova poput uvodne “Kazablanka” i sjajne Bajagine “Kad hodaš”, ali srž se nalazi u ostatku albuma, pesmama poput “Mangupi vam kvare dete”, “Džukele će me dokusuriti” i “Priča o Žiki Živcu” ili razoružavajućim akustičnim baladama “Gluposti” i završnoj “Ravnodušan prema plaču” u kojima Bora “ratuje sam” i ispaljuje rafale stihova koji negiraju stih “nemam više motiv da bih bio protiv, nisam neukrotiv, ja priznajem poraz”.
Bonus video: Zašto je izgradnja muzeja Đorđa Balaševića podelila Novi Sad
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare