Tatjana Tatić i Igor Pastor u "Labudovom jezeru", Foto: Arhiva/Narodno pozorište

Nagrada Terpsihora koju dodeljuje Udruženje profesionalnih baletskih igrača, koreografa i baletskih pedagoga Srbije, ove godine pripala je Igoru Pastoru, članu ansambla Narodnog pozorišta iz Beograda.

Povodom Svetskog dana igre, koji je ustanovio Međunarodni savet za igru – CID UNESKO, Udruženje profesionalnih baletskih igrača, koreografa i baletskih pedagoga Srbije, odlučilo je da Nagradu Terpsihora dodeli Igoru Pastoru, a Specijalnu pohvalu Vladimiru Čubrilu, asistentu na Institutu za umetničku igru i studentu druge godine master studija Umetnička igra.

Odluku je doneo tročlani žiri u sastavu: dr Vera Obradović, redovni prof. Fakulteta umetnosti u Kosovskoj Mitrovici i koreografkinja (predsednica žirija); mr Nela Antonović, koreografkinja, osnivač i direktorka Mimart teatra i Milan Rus, prvak Baleta Narodnog pozorišta u Beogradu.

Nagradu i Specijalnu pohvalu Terpsihora, prestižno priznanje koje se dodeljuje na godišnjem nivou umetnicima ili institucijama kulture u oblasti umetničke igre, pre devet godina ustanovilo je Udruženje profesionalnih baletskih igrača, koreografa i baletskih pedagoga Srbije na inicijativu prof. Aleksandra Ilića.

Nagrade za 2020. biće uručene nakon ukidanja vanrednog stanja na sceni beogradskog Narodnog pozorišta.

„U 2020. godini, ovim priznanjima podsećamo se značajnih rezultata koja su ostvarena tokom sezone, nažalost naglo prekinute pandemijom koja je sve, pa i umetnike, zaustavila u koraku na neko vreme. Međutim, nesporno je da su u plesnoj umetnosti naših prostora ostvareni rezultati, koje treba istaći, pohvaliti i nagraditi. Dok su naši igrači naglo izmešteni iz pozorišnih i baletskih sala, dok vežbaju u vlastitim
domovima, u malim i nedovoljno prostranim prostorima za igru, aktuelna situacija nam privremeno odlaže samo dan dodeljivanja nagrade i pohvale Terpsihora uživo, ali ne i kontinuitet tih priznanja“ piše u saopštenju Udruženja.

Igor Pastor, Foto: Arhiva Narodno pozorište

Igor Pastor je rođen 1990. godine u Novom Sadu. Po završetku Srednje baletske škole u rodnom gradu 2009. je bio član Srpskog narodnog pozorišta a od 2010. je angažovan u Narodnom pozorištu u Beogradu. Status prvog soliste stekao je 2015. godine.
Kao igrač interpretira celokupni repertoar od klasičnog, neoklasičnog do savremenog baleta a najpoznatije uloge u kojima je pokazao i razvio visoke standarde klasičnog baleta su Princ u „Labudovom jezeru“, Bazil u „Don Kihotu“, Franc u „Kopeliji“, Dezire u „Uspavanoj lepotici“, Krcko Oraščić i Petar Pan u istoimenim baletima kao i brojne solsitičke uloge u predstavama poput „Oni“, „Bajadera“, „Interval“, „Viva la vida“, „Napoli“, „Šampanjac i jagode“…
Kao gostujući umetnik igrao je u predstavama Madlenianuma „Orfej u podzemlju“, „Krvava svadba“, „Sobareva metla“, „Balada o mesecu lutalici“…

Vladimir Čubrilo, Foto: Arhiva/Institut za umetničku igru

Vladimir Čubrilo je rođen 1993. godine u Beogradu. Nakon završene srednje baletske škole Lujo Davičo u klasi Isidore Stanišić upisuje i diplomira kao prva generacija Instituta za umetničku igru u Beogradu. Odmah biva angažovan kao saradnik u nastavi na predmetu savremena igra. Od 2017. godine angažovan u
baletskoj školi Dimitrije Parilić u Pančevu kao profesor savremene igre.
Sarađivao je sa velikim brojem domaćih i insotranih koreografa, predavača i igrača. Kao član Bitef Dance kompanije ostvario je uloge u savremenim plesnim predstavama „Kapetan Džon Piplfoks“, „Grad“, „Želeće mašine“, „Don Žuan“, „Yesterday“, „Priča o vojniku“, „Žrtve iluzije“, „Ale i Bauci“, „Carmen Countdown“, „Ptice“ i dr.
Na sceni Narodnog pozorišta u Beogradu igrao je u plesnoj predstavi „Prokleta avlija“ i operi „Služavka gospodarica“. U 2019. godini ostvario je zapaženu ulogu u „Čarobnom bregu“ na sceni tetra Vuk. Na sceni Madlenianuma  gostovao je u baletu „Severna bajka“.
Kao koreograf autor je sledećih komada: „WWW.Ko“, „Da li si ti sam sa sobom“, „Pećina“, „Koncert za čembalo“, „This is not my“…
Student je II godine mastera na Institutu za umetničku igru na odseku za pedagogiju savremene igre i asistent na predmetu savremena igra.
Specijalna pohvala pripala mu je i 2017. godine kao jednom od igrača kamernog koreografskog dela „Četiri pesme za Tađa“ koje je premijerno izvedeno na Festivalu koreografskih minijatura u okviru programa Veče velikana.