Foto: Beogradski festival igre

Koreograf Mikele di Stefano uspeo je da svojom verzijom „Bajadere”, izvedenom sinoć u nedeljama unazad rasprodatoj sali Ateljea 212, pomiri dve naizgled nepomirljive krajnosti: ljubitelje klasičnog baleta i savremene igre, kaže se u saopštenju organizatora.

Dvanaestoro igrača Baleta Toskane iz Firence oduševilo je publiku svojim hipnotišućim pokretima i fluidnim kretanjem na sceni, sa istančanim smislom za klasiku i moderno. Zadovoljstvo  sasvim drugačijim čitanjem čuvene „Bajadere” nisu skrivali prisutni u publici, među kojima je bio i italijanski ambasador Nj. E. Luka Gori.

Foto: Beogradski festival igre

Mikele di Stefano, osvajač Srebrnog lava na Venecijanskom bijenalu igre 2014, osavremenio je Minkusovu „Bajaderu” premijerno izvedenu 1877. godine u koreografiji Marijusa Petipa, tačnije njegov čuveni treći čin, „Carstvo senki”. To je fantazmagoričan vrhunac priče o nesrećnim ljubavnicima, smešten u svet između živih i mrtvih duša. U originalnoj verziji, te senke umrlih personifikuje ogroman baletski ansambl koji izvodi sputane, gotovo „zamrznute” pokrete.

U Di Stefanovom iščitavanju, okamenjene duše dobijaju svoj pun i dinamičan zamah, osvajajući scenu u svim smerovima. Oni se susreću, pa ponovo razilaze u formalno jednostavnom, ali suštinski čistom, apstraktnom i lucidnom pokretu. Sa jednim izuzetkom – na polovini komada, kada svi kao jedan demonstriraju svoju vrhunsku osnovu stečenu na časovima klasičnog baleta.

Foto: Beogradski festival igre

Originalna muzika Ludviga Minkusa isprekidana je zvučnim, futurističkim sekvencama savremenog kompozitora Lorenca Bjankija Heša.

Koreograf Mikele di Stefano tako je udahnuo nov život misterioznom „Carstvu senki”, osveženom i prilagođenom današnjem svetu, pruživši priliku gledaocima da (p)ostanu otvoreni i za neke druge, moguće puteve i pravce razmišljanja.

Bonus video: Aja Jung – najava festivala igre 2022.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar