Prodaja pametnih telefona u prethodnoj godini pala je za 18 odsto, što je najveći pad za taj sektor u poslednjoj deceniji, pošto su potrošači kupovali veoma oprezno, saopštila je firma za istraživanje tržišta "IDC".
Ukupan broj isporučenih uređaja iznosio je 286 miliona, što predstavlja pad sa 329 miliona u 2021. godini, a to znači da je ukupan obim prodaje u 2022. bio manji od onog iz 2013, i po prvi put od tada je godišnja prodaja pala na ispod 300 miliona, navodi se u izveštaju.
Svih pet najvećih brendova na tržištu telefona su zabeležili dvocifrene gubitke na godišnjem nivou.
Telefoni „Vivo“, koje pokreće operativni sistem „Android“, bili su najprodavaniji brend prethodne godine, sa tržišnim udelom od 18,6 odsto, a njegove isporuke pale su za četvrtinu.
Drugi najprodavaniji brend bio je „Honor“, a na trećem mestu bili su „Epl“ i „Oppo“.Pad prodaje pametnih telefona u Kini odrazio se i na prodaju u tom sektoru na globalnom nivou, jer je globalna isporuka pametnih telefona dostigla 1,2 milijarde, što je najniže od 2013. i predstavlja pad od više od 11 odsto.
***