Princ Hari i njegova supruga Megan Markl podržali su javno kampanju #StopHateForProfit, koja poziva velike kompanije da povuku sve svoje reklame sa društvene mreže Fejsbuk, sve dok ova kompanija ne preduzme mere i zaustavi govor mržnje, objavila je Organizacija za građanska prava iz Baltimora, i javno se na Tviteru zahvalili vojvodi i vojvotkinji od Saseksa što su se posvetili "pravdi i jednakosti".
Inače, ova organizacija koja se bori za prava obojenih ljudi, zahvalila se javno ovom paru u trenutku kada je vrednost akcija kompanije Fejsbuk pala u petak na 216, 8 američkih dolara, što je najniža vrednost akcije u poslednja tri meseca, kada je više od 100 oglašivača blokiralo ovu kompaniju usled neuspeha da zaustavi i blokira informacije koje su okarakterisane kao govor mržnje i dezinformacije.
Inače, Hari i Megan zbog silnih problema sa medijima, pre svega britanskim tabloidima, aktivno su se uključili u proces suzbijanja govora mržnje na društvenim medijima i krenuli su u kampanju da vlasnike i direktore velikih kompanija nateraju da prestanu da se oglašavaju, pa je tako vrednost Fejsbuka pala na 56 miliona dolara kada su velike kompanije poput Koka Kole ili Unilevera povukle svoje reklamne kampanje sa ove platforme, iako je direktor Fejsbuka Mark Zakerberg obećao da će zaustaviti govor mržnje na ovoj društvenoj mreži i stavljanje znakova upozorenja na postove koji šire mržnju.
Međutim tržišna vrednost Fejsbuka je bukvalno preko noći, odustajanjem oglašivača, izgubila 56 milijardi dolara svoje tržišne vrednosti, što je nanelo ogorman udarac Zakerbergovom ličnom bogatstvu procenjenom na 7,2 milijarde dolara, koji je zbog ove akcije pao sa trećeg na četvrto meto na Blumbergovoj listi.
Da stvar bude gora, kako piše Dejli Mejl, ovoj akciji pridružile su se i kompanije Dove, Honda, Ben i Džeri. U ovoj akciji najviše je otišla Koka Kola koja je stopirala sve svoje akcije na period od 30 dana, dok je Unilever, jedan od najvećih svetskih oglašivača objavio da će prestati da troši novac na Fejsbukove plaćene kampanje sve do kraja 2020.
Zakerberg pritisnut ovim uslovima, najavio je promene na platformi koja se odnose na strožija oglašavanja i etiktiranje javnih ličnosti.
„Ovaj put iskoristićemo priliku da ponovo procenimo politiku oglašavanja, kako bi smo utvrdili da li je potrebna nova revizija. Takođe očekujemo veću odgovornost i transparentnost naših partnera na društvenim medijima“, rekao je Zakerberg u petak kao odgovor na bojkot velikih kompanija. Zakerberg je takođe najavio i da će ova kompanija početi da etiketira „štetni“ sadržaj političara.
Iako nije imenovao Trampa, ovo je bio odgovor na kampanju koja zahteva i da Fejsbuk, poput Tvitera, nametne oštrija pravila ograničavanja na dezinformacije koje predsednik SAD tokom svoje kampanje namerava da prikazuje u predizbornim oglasima i zapaljivim postovima. Za razliku od Tvitera koji je već obeležio svaki Trampov sumnjivi post kao neprimeran, Zakerberg je zabranio takav potez, pod izgovorom da nije na društvenim mrežama da budu „arbitri istine“, ali po svemu sudeći osnivač i vlasnik Fejsbuka promenio je mišljenje posle serije otkaza reklama od strane velikih oglašivača.
„Uskoro ćemo početi da obeležavamo deo sadržaja koji ostavljamo jer se smatra novinskim, pa ljudi mogu znati kada je to slučaj“, rekao je Zakerberg u lajv strimu i njavio da će takav sadržaj moći da se deli i osudi.
(Izvor: Dejli Mejl)
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare