Foto:EPA-EFE/BROOKS KRAFT / APPLE

Tehnologija bi trebalo da doprinese ljudskom napretku i poboljšanju života, rekao je Tim Kuk, naglasivši šta je loše i opasno u trenutnom algoritamskom modelu na kojem su bazirane platforme.

Pročitajte još:

Odnosi između Epla i Fejsbuka nikada nisu bili napetiji. Nakon što je Epl najavio promene s kojima u prvi plan želi da stavi privatnost korisnika, a koje će uticati na način prikupljanja njihovih podataka, iz Fejsbuka su optužili Kuka i društvo da će promeniti internet na lošije te da ćemo zbog njih možda morati da plaćamo sadržaj koji je sada besplatan.

Nakon što promene stupe na snagu, korisnici će na glavnom ekranu ajfona i ajpeda dobiti mogućnost odabira hoće li da dopuste da se njihove aktivnosti prate ili ne. Nije teško zaključiti da mnogi to neće dopustiti, a ako oglašivači, ali i platforme poput Fejsbuka ne znaju njihove onlajn navike, onda neće moći da im plasiraju ciljane oglase i na tome zarade. Kako je na upravo na tome baziran Fejsbukov poslovni model, jasno je zašto Marku Cukerbergu nije svejedno, piše Zimo.hr.

Da prvi čovek Epla, Tim Kuk, nema visoko mišljenje o Fejsbuku još jednom je pokazao gostujući na konferenciji Kompjuteri, privatnost i zaštita podataka gde je rekao da se više ne sme zanemarivati teorija tehnologije koja kaže da je svaka interakcija korisnika na društvenim mrežama – dobra interakcija te da što se duže koristi neka tehnologija, a s ciljem prikupljanja što većeg broja podataka, to bolje.

Naglasio je da se upravo zbog toga internetom šire dezinformacije i teorije zavere, jer je algoritam napravljen tako da brojnim korisnicima koji se priključuju ekstremističkim grupama i veruju u takve teorije, prikazuje još više takvog i sličnog sadržaja.

Odavno je trebalo da prestanemo da se pretvaramo da takav pristup ne dolazi sa svojom cenom – polarizacije, izgubljenog poverenja i, da, nasilja, rekao je Kuk i kao primer naglasio nedavni upad demonstranata u Kongres u kojem je nekoliko ljudi izgubilo živote.

Ne smemo dopustiti da društvena dilema (aluzija na Netfliksov hit Social Dilemma) preraste u društvenu katastrofu, rekao je Kuk i pitao: Kome pripada budućnost?

„Onima koji razvijaju inovacije koje poboljšavaju i ispunjavaju naše živote ili onima čiji alati u prvi plan stavljaju našu pažnju i isključuju sve ostalo, pobuđuju u nama strah i ekstremizam, samo kako bi nam prikazivali još više oglasa“, pitao je on.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare