Evropska unija pokrenula je istragu o ogromnom oglašivačkom poduhvatu Gugla, tvrdeći da je kompanija imala nepovoljne rivalske usluge, što je otežalo brendovima da dosegnu do potrošača.
Formalna istraga, koja sledi nakon one preliminarne, koja je započeta 2019. godine, ispitaće da li Gugl narušava konkurenciju ograničavanjem pristupa korisničkim podacima u reklamne svrhe, dok takve podatke rezerviše za sopstvenu upotrebu, saopštila je u utorak Evropska komisija.
„Gugl prikuplja podatke koji će se koristiti u ciljane svrhe oglašavanja, prodaje prostor za oglašavanje i takođe deluje kao posrednik u oglašavanju na mreži. Tako da je prisutan na gotovo svim nivoima lanca snabdevanja za oglašavanje na mreži putem ekrana“, rekla je glavna zvaničnica EU za zaštitu konkurencije Margaret Vestager.
.@Google collects data, sells ad space & intermediates at almost all levels of the online display advertising supply chain. We are concerned that @Google has made it harder for rivals to compete in the #AdTech market. Today, we open an investigation More: https://t.co/Mi88ecWoKh
— Margrethe Vestager (@vestager) June 22, 2021
„Zabrinuti smo što je Gugl otežao suparničkim mrežnim uslugama oglašavanja da se takmiče“, dodala je ona.
Portparol Gugla saopštio je da će kompanija započeti konstruktivan dijalog sa Evropskom komisijom, „kako bi odgovorila na sva njihova pitanja demontrirala prednost svojih proizvoda pred evropskim potrošačima“.
Gugl se već suočava sa nekoliko problema na polju zaštite konkurencije u Sjedinjenim Državama, uključujući jedan koji je pokrenula savezna vlada. Naime, kompanija je optužena da utiče na ilegalni monopol na tržištu za onlajn pretragu, samim tim i na oglašavanje.
Kompanija generiše oko 80 odsto prihoda od oglašavanja. U prva tri meseca ove godine, prihodi Gugla u Evropi, Africi i na Bliskom Istoku iznosili su 17 milijardi dolara.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar