Šumadija_ Seoski turizam VS pandemija.
Foto: Printscreen Nova.rs/video

Šumadija je poznata po domaćinstvima koja se bave seoskim turizmom, a u ponudi su različiti sadržaji, od etno kompleksa do domaćinstava koja nude potpuno savremene sadržaje poput bazena, sauna, sportskih terena… Ipak, prošla godina i koronavirus nepovoljno su uticali na ovu delatnost, pa je jedan broj vlasnika odlučio da ne obnovi kategorizaciju, ali već ove godine u najavi je otvaranje novih domaćinstava, kažu u Gradskoj turističkoj organizaciji Kragujevca.

Autor: Maja Bukumirović 

 

Na svega 12 kilometara od Kragujevca, u selu Donja Sabanta, nalazi se etno domaćinstvo porodice Radovanović – Kočin konak. U prelepom kompleksu Kočinog konaka posetiocima je na raspolaganju mini etno muzej, ali i kutak za igru najmlađih. Porodica Radovanović se odlučila na takozvani izletnički turizam, a njihovi gosti koji dolaze iz celog sveta imaju priliku da upoznaju Kragujevac i njegove istorijske znamenitosti, čuju priču o Liparu i Đuri Jakšiću, saznaju koji su običaji vezani za ovaj deo Šumadije i uživaju u čistom vazduhu, prelepoj prirodi i ukusnoj kuhinji.

„Mogu da nauče kod nas i da igraju, da igraju kolo jer je i naše kolo takodje pod zaštitom Uneska“, kaže Marija Radovanović.

Sasvim drugačije koncipirano je domaćinstvo porodice Cvetić u Kniću čiji vlasnici su se odlučili za klasičan seoski turizam, imaju svoje smeštajne kapacitete, gostima nude specijalitete domaće kuhinje koje sami pripremaju, a blizina Gružanskog jezera ovo domaćinstvo, posebno leti, čini još primamljivijim za turiste.

„Nudimo domaću hranu, nudimo zimnicu koju ja pravim, mi pravimo u domaćinstvu, sve je domaće. Gostima se to svidi, kada se ovde proba, gosti to traže, kupe, ponesu kući“, priča Zorica Cvetić.

I Marija i Zorica ističu da je za razvoj i opstanak seoskog turizma važna konstantna edukacija, ulaganje u nove sadržaje i dobra promocija.

„Seoski turizam, bar ja, shvatam vrlo ozbiljno. Prvo, to su velika ulaganja da se razumemo i stalno su potrebne nove ideje šta da se osmisli da bude još primamljivije“, navodi Marija Radovanović.

„Naša turistička organizacija treba da poradi na nekoj reklami, nas koji smo kategorisani, koji smo registrovani“, dodaje Zorica Cvetić.

Prošla godina je bila nepovoljna za turizam generalno, pa samim tim i za seoski, kažu u Gradskoj turističkoj organizaciji, ali je situacija daleko povoljnija ove godine. Beleži se veći broj noćenja, a u najavi je i otvaranje novih seoskih domaćinstava za turiste.

„Ova godina je svakako bolja, neuporedivo bolja u odnosu na prethodnu godinu. Seoska turistička domaćinstva su mnogo popunjenija, naravno negde smo se svi malo uhodali na koji način da primenjujemo određene protivepidemijske mere, na koji način da se ophodimo prema gostima. Malo su i gosti, naravno uvidevši da je putovanje u inostranstvo nešto komplikovanije, prosto birali Srbiju i birali između ostalog Kragujevac i kragujevačka i šumadijska sela“, ističe Bojan Pavlović, direktor GTO Kragujevac.

Pavlović ističe da je sve veći broj mladih ljudi prepoznao potencijal u ovoj delatnosti, što će upotpuniti ponudu seoskog turizma Šumadije i sigurno turistima omogućiti da uživaju u različitim sadržajima.

Pogledajte prilog iz emisije „Među nama“:

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar