Da naslovne strane gotovo svih dnevnih novina izgledaju gotovo preslikano, odavno je poznato. Medijsko tržišta daleko je od zdravog, ali izgleda da na njemu neke stvari ipak počinju da se menjaju. Barem kada je reč o tome koji vlasnici stoje iza pojedinih listova.
REPORTER: Marko Novičić
Da li će režimska medijska hobotnica progutati i dnevni list Politika? Kako prenose novine „Nova„, biznismen Miroslav Bogićević, koji ima udeo od 50% u kompaniji „Politika novine i magazini“, odlučio je da ga proda za 8 miliona evra vlasniku „Novosti“.
„Mene to nikad nije zanimalo, ja sam to kupio da učinim neku uslugu državi, jer je to Angela Merkel njoj je bilo izuzetno važno da Vac izađe iz jugoist Evrope. Prodajem Politiku. Prodajem je, ali definitivno nisam odlučio kome je prodajem“ kaže Miroslav Bogićević, biznismen.
Kupci bi mogli da budu vlasnici firme „Media 026“, koja je od 2019. vlasnik „Novosti“. Takvu prodaju „Politike“ je u ponedeljak u našoj emisiji najavila potpredsednica SSP-a Marinika Tepić, navodeći svoja saznanja o tome ko su braća Rajić koja stoje iza svega.
„Braća Rajić, koja su držala prodavnice COka, a onda im je Igor Isailović, poslovni partner A Brnabić i Siniše Malog pomogao da osnuju firmu Medija 026, oni su iz sela Vučak, i da sa tom firmom prvo kupe Novosti“ rekla je Marinika Tepić, potpredsednica SSP.
ipak, sa Politikom se to još nije dogodilo, tvrdi Bogićević.
„Ja nisam sa njima razgovarao, razgovarao je moj advokat, ali generalno oni nisu ni u kakvoj prednosti u odnosu na druge, ja sam rekao i vašoj koleginici da onaj ko prvi da pare taj će i kupiti Politiku. Što se tiče Rajića, ja nisam razgovarao sa njima, i nemam nikakve podatke o tome šta oni hoće i ostalo. Oni definitivno pričaju sa mojim advokatom, ali šta pričaju još ja to ne znam“ dodaje Bogićević.
Ukoliko ovaj dnevni list ipak završi u rukama kompanije bliske vladajućim strukturama, šta bi to u praksi značilo?
„Vrlo je moguće ako se desi ta transakcija da će biti prekršen zakon o medijima, jer tamo postoji jedna klauzula koja se tiče zaštite medijskog plurazilma. Pa ukoliko u štampanim medijima objedinjavanje prelazi više od 50% ili tako nešto tiraža, onda se to smatra zapravo nedozvoljenom koncentracijom. Odnosno da se na taj način previše vlasništva koncentriše u ta dva medija kod jednog vlasnika…“ kaže Tamara Filipović iz NUNS – a.
Pogledajte prilog iz emisije „Među nama“:
BONUS VIDEO: Najava novina NOVA novogodišnji trobroj
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar