Avion kompanije Er Indija, srušio se samo par minuta posle poletanja sa aerodroma u gradu Ahmedabadu, na zapadu Indije, ne stigavši do svoje krajnje destinacije - Londona. Radi se o Boingu 787-8 Drimlajner, jednom od najmodernijih vazduhoplova u službi vazduhoplovstva. Na letu je bilo 242 putnika, a avion je udario u zgradu lekarskog hostela. Vlasti saopštavaju da je pad preživeo samo jedan putnik. Šta bi mogao da bude uzrok ove nesreće i da li je mogla da bude izbegnuta, o tome smo u jutarnjem programu "Probudi se" razgovarali sa Petrom Vojinovićem urednikom portala Tango six.

Signal je izgubljen nekoliko sekundi po poletanju, kada je avion dostigao 188 metara, prema podacima Flajt radara, te gost „Probudi se“ analizira šta može da dovede do toga da avion sruši samo par sekundi po poletanju.

Pojedini inostrani analitičari posmatrajući snimak ukazali su na neke nelogičnosti, poput toga da su zakrilca na krilima bila u pogrešnom položaju i da točkovi nisu smeli da budu spušteni u tom trenutku. Vojinović priznaje šta je on mogao da zaključi posmatrajući snimak i objašnjava šta ove dve činjenice ukazuju.

Snimci aviona u trenutku pada pokazuju da je stajni trap i dalje bio spušten, a neki sugerišu i da su zakrilca na krilima bila u pogrešnom položaju. Prema podacima o letu, avion je dostigao visinu od oko 190 metara pre nego što se srušio, prenosi Sky News. Alastair Rosensčen, bivši pilot British Airways i avio-analitičar, izjavio je da točkovi nisu smeli biti spušteni u tom trenutku.Što se tiče zakrilaca, ona su važna tokom poletanja jer omogućavaju dodatno uzgonsko delovanje dok avion ubrzava.

„To vam je potrebno prilikom poletanja. Kako avion ubrzava, tada možete početi da uvlačite zakrilca. Ako avion ne postiže dovoljnu brzinu, pogrešan položaj zakrilaca može dovesti do pada“, tvrdi ovaj bivši pilot.

Avion je uputio poziv kontroli leta za pomoć (MAYDAY), ali nakon toga nije odgovorio na pozive kontrole leta. Oba pilota imala su više od 9 hiljada sati leta. U pitanju je posada sa iskustvom, te Vojnović dodaje može li se razmišljati o ljudskoj grešci kao uzroku pada aviona.
Avionom je komandovao kapetan Sumit Sabharval sa prvim oficirom Klajvom Kundarom, a kapetan Sumit Sabharval je potpukovnik sa 8.200 sati iskustva. Kopilot je imao 1.100 sati letačkog iskustva.

Boing 787 Drimlajner ima dobar bezbednosni rekord. Ovo je prva smrtonosna nesreća. Međutim, njegova tehnička pouzdanost je više puta dovođena u pitanje. Još od prvih godina proizvodnje, Dreamliner je imao problema sa strukturom trupa — uključujući delaminaciju kompozitnih materijala i greške u spojevima panela, što je dovelo do odlaganja isporuka. Godine 2013. dva incidenta sa zapaljenim litijum-jonskim baterijama dovela su do privremenog prizemljenja cele flote. Da li je ova nesreća mogla da bude sprečna, kako tvrdi jedan od uzbunjivača, bivši inžinjer Boinga? (on je izneo ove podatke, uzbunjivač je u Kongresu prošle godine zatražio hitno prizemljenje svih 787 Dreamliner, upozorivši na, kako je rekao, „ozbiljne strukturne manjkavosti koje Boeing ignoriše“.

PROČITAJTE JOŠ:

Urednik portala Tango Six pojašnajva kakva je to vrsta aviona Drimlajner i kako padovi tako velikih putničkih avion nisu česti, koji su to najčešći uzroci.

Za sada je poznato da je preziveo jedan putnik. On je hospitalizovan. Sveodčio je o tome da se pre pada začuo jak zvuk i da se posle toga seća kako su mu ljudi pritekli u pomoć. Vojinović dodaje ima li šanse da se pronađe još preživelih.

Međutim, mnogo je više problema bilo sa Bingovim avionima modela maks – 2019. godine dogodila se nesreća kada se srušio boing avion „Etiopijan erlajnsa“ “ boing 737 MAKS u kojem je poginulo 157 osoba, posle toga dogodili su se mnogi kvarovi upravo na tim avionima sa oznakama Maks. Vojinović se priseća koji su problem imali ti avioni i dodaje mogu li ovakve tragedije da promene situaciju kada je reč o avionima koji su se pokazali kao problematični i hoće li zaista biti i prizemljeni

Svi letovi sa međunarodnog aerodroma Sardar Valabhaj Patel u Ahmedabadu su obustavljeni do daljnjeg nakon incidenta, gost TV Nova navodi kada se može očekivati normalizacija saobraćaja.

Avion kompanije Er Indija bio je na putu ka Londonu sa 242 ljudi u avionu kada se srušio nekoliko minuta nakon poletanja iz indijskog grada Ahmedabada na zapadu Indije u četvrtak, saopštili su avio-kompanija i policija.

Među 242 osobe bilo je 217 odraslih i 11 dece, rekao je izvor za Rojters. Od njih, 169 su bili indijski državljani, 53 su bili Britanci, sedam Portugalaca i jedan Kanađanin, saopštila je Er Indija. Indijski savezni ministar zdravlja rekao je da je „mnogo ljudi“ poginulo.

Prilog pogledajte na početku ove vesti.

PROČITAJTE JOŠ:

BONUS VIDEO – Više od 200 poginulih u avionskoj nesreći u Indiji: Najmanje jedan putnik preživeo pad letelice

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar