Osim Beograda i Niša, stiže sve više informacija o desetinama objekata iz gotovo svih gradova u Srbiji koji nemaju upotrebnu dozvolu. Gde je problem i zašto aktuelna vlast svečano pušta u rad objekte koji su potencijalno rizični, samo su neka od pitanja za goste jutarnjeg programa "Probudi se" - Zorana Đajića, koji je radio kao konsultant na rekonstrukciji Železničke stanice u Novom Sadu i koji je prvi ukazivao na propuste na ovim radovima i Ivana Radaka, urednika Forbsa Srbija.
Čuli smo da železnička stanica u Novom Sadu nije imala upotrebnu dozvolu, a juče se otkrilo da centralna železnička stanica u Beogradu – Prokop, nema takođe taj dokument. Šta je upotrebna dozvola i zašto je ona ključni dokument koji garantuje bezbednost objekta pojasnio je Đajić.
Kako je moguće da Prokop nema tu dozvolu, a da je svečano otvoren i to od strane predsednika Vučić pre godinu dana? Kakva je svrha upotrebne dozvole ako predsednik može da dođe i aminuje početak rada bez nje? Odgovore na ova pitanja potražio je Radak.
Nakon pada nadstrešnice smo čuli i da više desetina javnih objekata nemaju upotrebnu dozvolu. Nabrojaćemo samo neke od njih:
Đajić objašnjava da li su svi ovi objekti opasni za ljudei ko nama može da garantuje bezbednost u javnim objektima iza čije je gradnje stala država.
„Ubijeno je 14 ljudi, prošlo je sedam dana, niko nije uhapšen.
MIroslav Aleksić, predsednik Narodnog pokreta Srbije je juče otkrio da je Železnička stanica u Novom Sadu izgrađena nelegalno, s obzirom na to da je kao datum početka rekonstrukcije naveden 15. oktobar 2024.
Radak pojašnjava kako je to moguće i ko je napravio takav propust i šta je sve sporno u ovom.
„Čemu služi upotrebna dozvola ako se može bez nje?“, postavlja pitanje on.
Đajić je bio konsultant CIP-a za kamen na rekonstrukciji Železničke stanice u Novom Sadu. Sada pojašnjava šta je sve napisao u svojim izveštajima o toj rekonstrukciji i koje je konkretne savete davao izvođačima radova tokom izvođenja rekonstrukcije, kao i kada je prvi put primetio problem sa nadstrešnicom.
„Ja sam sve svoje zapisnike predao Tužilaštvu i novinarima“, rekao je on.
Na sajtu Forbsa, pre nekoliko dana, objavljeno je da projektantkinja rekonstrukcije stanice u Novom Sadu istovremeno radi i za CIP i za firmu za nadzor. Radak objašanjava šta je tu sve sporno i kako je ova činjenica uticala na kvalitet nadzora.
„Da li država malo žmuri, ako žmuri onda smo u problemu sa Nacionalnim stadionom“, istakao je Radak.
Gosti „Probudi se“ dali su na kraju svoj sud da li će neko odgovarati za tragedije koje su posledica zanemarivanja procedura i korupcije.
Prilog pogledajte na početku ove vesti.
BONUS VIDEO: Upotrebna dozvola stigla tri godine nakon otvaranja hale u Zaječaru, a cena za izgradnju tri stadiona uvećana za 20 miliona evra
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare