O strukturi kampanje, taktikama, borbi na društvenim mrežama i u medijima, porukama, onome što se jasno vidi i onome što se skriva, govorio je u sinoćnjem Dnevniku na TV Nova Aleksandar Musić, politički konsultant i politikolog iz Zagreba.
Kako temeljno prati kampanju u Srbiji, politikolog je dao svoj sud kako je vodi vlast, a kako opozicija.
– Razlika između dobre i loše kampanje nije od 0 do 50 odsto, ja se ovde neću igrati Babe Vange i nemam uvid u duboke strukturne trendove u istraživanja, te ovo što ću ogovoriti gledajte kao jednu dobronamernu kritiku troška propuštene prilike. Dobra kampanja vam radi razliku između 25 i 32 odsto, 38 i 45 odsto do 5 i 7 odsto, tako da loše odigrana kampanja je zapravo more propuštenih prilika. Polazišne tačke i startovi kampanje su bili dosta dobro koncipirani, slogani su dobro odabrani na praktično svim stranama. Ono što se u međuvremenu događa čini mi se da u kampanji „Srbija protiv nasilja“ fali malo mesa kampanje, fali sadržaja, čini mi se da vlast igra jednu lukavu igru na dve trake, a kod desnih stranaka čini mi se da se ne slikaju dovoljno snažno slike. Kada kažem slikanje slika to je emotivno ocrtavanje nekih momenata koji u konačnici vodi ka mobilizaciji. Šta to znači? Ako vam je temeljna postavka, ako vam je baza kampanje normalnost protiv nenormalnosti u slučaju „Srbije protiv nasilja“, tada vi ovu nenormalnost morate oslikati zbog tih sedam odstonih bodova koji su pasivni, razočarani i možda neće izaći na birališta – rekao je Musić i dodao da ako nastupate sa temom Kosova i govorite o izdaji, pa šta je onda snažnija tema za emociju nego izdaja nacionalnih interesa, a ako to desničari ne oslikaju oni propuštaju priliku za rast do svojih potencijala.
Musić smatra da je Vučić delegirao negativu i agresivu na svoje minjone, na funkcionere Srpke napredna stranke, na tabloide i režimske televizije.
– Tu nije cilj pobediti argumentom, tu nije cilj nekoa demaskirati, pokazati se bolji, nego je cilj maknuti neke teme po režim kobne sa stola, ugušiti raspravu i sve obesmisliti. To je njemu dalo prostor da on igra ulogu slobodnog strelca, da se može fokusirati na TikToku i da se malo preciznije može obraćati pojedinim društvenim grupama – rekao je Musić.
Prilog pogledajte na početku ove vesti.
BONUS VIDEO Prof. Dejan Jović o predizbornim odnosima Srbije i Hrvatske