Foto:Nova S

Društvene mreže omogućile su političarima da budu u stalnoj komunikaciji sa svojim biračima. Međutim, pitanje koje se nameće je - da li naši političari mreže koriste na pravi način?

Reporter: Nemanja Vidić

Najviše pratilaca na Tviteru ima Aleksandar Vučić, nešto iznad 350 hiljada. Zatim slede Vuk Jeremić sa skoro 190 hiljada, Dragan Đilas sa 126 i Sergej Trifunović sa skoro 100 hiljada.

Pitali smo građane koji političar najviše koristi društvene mreže, evo šta su rekli:

„Aleksandar Vučić i Dačić.“
„Pa Aleksandar Vučić.“
„Obično Šešelj.“
„Aleksandar Vučić.“
„Vuk Jeremić.“
„A znate…“
„Nijedan.“

A na pitanje koji je najzastupljeniji, usledio je odgovor:

„A zna se, onaj gore.“

„Vidim da je predsednik baš aktivan i to mi baš bode oči da u vestima bude njegova objava na Instagramu“.

Na Instagramu situacija je malo drugačija. Predsednik poseduje dva naloga, od kojih se jedan zove budućnost Srbije av.

Foto:Nova S

„Dakle to nije jedan čovek, to bi tebalo da bude profil čitave naše budućnosti. Dok gledam, ig, gledam kako izgleda naša država – mi smo prijatleji sa državnicima svih velikih država sveta, vole nas na svim meridijanima, uspešni smo, probijamo sve granice, a s druge strane smo isto ostali na zemlji, dobar čovek koji jede kuvanu hranu, domaćin, druži se sa radnicima na gradilištu, penzionerima. Čini mi se da ceo narativ tog profila ima itekako dobru dinamiku. Dakle, ozbiljno organizovan profil koji ne vodi predsednik lično, nego ceo njegov tim, što se vidi“, rekla je dr Danica Čigoja Piper, sa Fakulteta za medije i komunikacije.

Za razliku of Tvitera, Vuka Jeremića manje ljudi prati na Instagramu.

„Ono što ja mislim je da nas on konstantno podseća na ono što je postigao u životu. Često kači stare objave, kad je bio predsedavajuć Gen.skup. UN često kači objave sa prijatlejima, te ukazuje da je i on voljen, kako ima prijatelje širom sveta, kako ga poštuju, uspešan“, rekla je dr Danica Čigoja Piper, sa Fakulteta za medije i komunikacije.

Najmanje pažnje svom Instagramu pridaje Dragan Đilas, smatra naša sagovornica.

„Ako bi neko rekao sad iz ovog IG profila probajte da predstavite ličnost, rekla bih što je na umu to na drumu. Nema ovde specijalne filozofije hožu da budem predstavljen kao fenomenalni državnik, školovan čovek. Ne, on samo da kaže neku poruku, to je možda najuautentičnje“.

Sergej Trifunović popularan je više među mladima jer njegov sadržaj podseća na mimove.

„On ima nešto što je za mene zabavan sadržaj, nešto što me pdoseća na pokret 5 zvezdica iz Italije jer kroz neposrednog obraćanja publici prenese važne pol. poruke i to je pozitvno. Sa druge strane često ima i sadržaje koji su na nivou moralno neprihvatljivi uvrede, psovke, što treba izbegavati jer ima dobru političku platformu, ali msm da odbija lljude na taj način“, smatra Dr Danica Čigoja Piper.

Iako mogu poslužiti kao dobra platforma za kontakt sa glasačima, na društvenim mrežama prostora za cenzuru mnogo je manje nego na televizijama. Podsetimo, početkom aprila ove godine Tviter je obrisao više od 8500 hiljada takozvanih „bot“ naloga koji su služili za promociju vladajuće partije u Srbiji i njenog lidera.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar