Ukoliko na ulici vidite laka električna vozila, tj. trotinete, trebalo bi da imaju identifikacionu nalepnicu, a vozači moraju da nose zakopčanu biciklističku kacigu i zaštitni prsluk. Samo prvog dana primene novih propisa, saobraćajna policija je podnela 13 prekršajnih naloga protiv vozača trotineta. Da li nova pravila i vlasnici trotineta i ostali učesnici u saobraćaju doživljavaju kao meru kojom se konačno uvodi red na ulicama? To pitamo Momčila Mrdakovića, režisera, arhitektu i pešaka i Marijana Živanovića, montažera i vlasnika trotineta.
„Novi pravilnik za električne trotinete, kao uostalom svi zakoni koji se donose kod nas, su neprimenjivi. Naprimer, tim pravilnikom je zabranjena vožnja na trotoaru, ali, uvek ima neko ali, može na pešačkim biciklističkim stazama koje su iscrtane na trotoaru. To je haos, ko će to da kontroliše – niko. Ako vozi brže od 10 km/h kazna je tri hiljade dinara, što je smešno. I celi taj zakon je takav“, smatra Mrdaković.
Kako je naglasio, jedino što je trebalo da se zabrani je vožnja na trotoaru bilo kom vozilu, ne samo trotinetima, već i biciklima, mopedima i motorima.
Živanović je ukazao da je u nekoliko navrata pokušao da dobije nalepnicu za svoj trotinet, koja je prema Zakonu o bezbednosti saobraćaja za laka električna vozila potvrda da je legalni učesnik u saobraćaju, ali u tome nije uspeo.
„Sve je neorganizovano, u policiji pojma nemaju, još uvek ne znam gde mogu da dobijem nalepnicu, ništa nisam uspeo da saznam. Zanima me na koji način će utvrđivati da li je vozač prekoračio propisanu brzinu“, pita se on.
Prilog pogledajte na početku ove vesti.
BONUS VIDEO: Mali broj električnih trotineta registrovan: Rok uskoro ističe, teško proveriti karakteristike vozila