U jeku izborne kampanje internet su preplavili izborni spotovi. Video kolaži, igrani, ali i animirani spotovi postali su glavna alatka kojom se u kampanji naročito služi Srpska napredna stranka, čiji spotovi i dominiraju u medijima. A videli smo mnogo toga: od semafora, preko frižidera pa do popravljanja autobusa.
Reporterka: Milena Prodanović
U susret predstojećim izborima sa svih strana građane saleću lica političkih aktera, slogani, igrani predizborni spotovi. Najaktivnija među partijama je ona sa najviše novca. Vladajuća Srpska napredna stranka izbacila je do sada šest spotova koji se emituju na televizijama, i nekoliko slogana inspirisanih aktuenom krizom u svetu
„Mi smo i prošle godine imali poruku – mir stabilnost, poruka da postoji jedan domaćin koji brine za našu decu i to je klasična priča, onaj koji je na vlasti on je u prednosti, narod u suštini ne želi promene, plaši se. Prošle put smo imali koronu, sad imamo rat u Ukrajini i onaj koji je na vlasti izigrava ulogu domaćina koji brine o zdravlju, miru i stabillnosti“, kaže marketinški stručnjak Cvjetin Milivojević o sloganima.
Kao jeftiniju i jednostavniju soluciju za promociju političari koriste internet platforme, među kojima su najzastupljenije jutjub reklame.
„Oni koriste to kako bi istestirali reakciju na te poruke, da vide kako će to da se primi kod publike, tako da su onlajn mediji zaista pogodni za te stvari“, kaže politički konsultant Dušan Milenković.
A brojevi na internetu pokazuju da se među Vučićevim porukama najbolje kotira ona iz frižidera.
„Naprednjaci svojim spotovima uvek zapadnu za oko jer imaju najveći budžet. Interesantno mi je da pogledam sa čime novim će da dođu, ali mislim prazne priče“, Iskreno kad vidim to prebacijem, nije da me nervira ali prosto nije prijatno kad vidite tako nešto, a znate da nije tako“, „Video sam mnogo strašnih stvari“, Šta kažete, najviše vam se sviđaju Vučićevi spotovi? „Jeste, sviđa mi se što je čovek mlad perspektivan, za sve je on“, „Od zabave do realnosti, malo ima zabavnog karaktera, a malo i ono što je doprineo i činio“, „Pravo da vam kažem ja sam mator ne interesuje me, ko god bude sedeo gore svakako mora da sluša one tamo, dođe mu na isto“, neki su od odgovora anketiranih građana.
Kako smatraju naši sagovornici usled dešavanja u Ukrajini opozicioni akteri u prdizbornoj kampanji nisu uspeli da plasiraju ni jednu novu poruku.
„Kod ove glavne opozicione stranke ‘Ujedinjeni za pobedu Srbije’, u jednom trenutku se provlači – vreme je zrelo što je neko vraćanje u prošlost i pokušaj da se zagrabi to biračko telo koje je izgubilo bazu“, kaže marketinški stručnjak Cvjetin Milivojević o sloganima.
„Oni pokušavaju nekim skromnijim video materijalima koji uz ljude od autoriteta pokušavaju da dobiju na autoritetu kampanje, ali ne vidimo tu neku preteranu kreativnost i novitet“, kaže politički konsultant Dušan Milenković.
Lica sa bilborda i reklama gledaćemo još 13 dana, kada nastupa izborna tišina. Nakon izbora neke od njih gledaćemo dosta duže.
Pogledajte prilog iz emisije „Među nama“:
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar